AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilstereo Navi Tele Ljud Larm
974

GPS/GSM positioneringslarm någon?

Visa användare
847
pgr69
Z3 M Roadster -98
Audi A3 e-tron -15
Ford Focus 1.6 TDI -12
VW ID3 Max 1st
Kubota K008-3 0.7D -03
Kubota K7100 0.7D -88
Jag undrar om det finns någon här som har ett positioneringslarm av något slag och hur det är inkopplat, alltså har ni det kopplat till originallarmet eller har ni varit tvungen att skaffa ett till larm.

Jag har varit runt och kollat på flera ställen i sthlm och hittils har jag inte lyckats hitta något som gått att koppla till originallarmet.

Dom jag har hittat är Cargard T70C, satpos(?), och en till som jag inte kommer ihåg namnet på.
Men ingen av dom gick att koppla till originallarmet.

Jag hade inbrott i en av mina andra bilar i går natt och nu börjar man bli lite orolig över pärlan.

Fasen jag bor ute på landet och inte ens där är man säker!

/PG
As
11.614
Asken
750iL L7 -00
850 CiA -95
944 Turbo -90
i3 -22
Kubistar -08
Snacka med Danderyds bilstereo, de har lösningen du letar efter.
Mvh
Asken
Visa användare
155
Lasse B
M Roadster -01
Jag har varit inne på samma tanke, men har inte slagit till – ännu. Ovan CarGard tillverkas på Lidingö, CDS Creative System Design AB, www.cargard.com.

Larmet har en massa olika tillkopplingsbara funktioner/tillval (i princip alla som ingår, ingår dock redan i en modern bils larm). Övriga funktioner kostar, men inte så farligt dyrt – i mitt tycke. Det fungerar över GSM. Tycker jag är ett krav – om bilen är i eller far mot ett annat land. Och ger signal via SMS.

Jag har funderat över detta även med tanke på att jag har min bil avställd fem månader och behöver ladda batteriet understundom.

Observera att specifikationerna hinner ändra sig snabbt dels beroende på att tillverkaren uppdaterar, dels på din mobiltelefonoperatör(!).

Det finns fler återförsäljare än Askens förslag. Kolla med CDS.

Alltså – om du monterar vill jag gärna ha rapport.

Hälsningar/Lasse B
Visa användare
847
pgr69
Z3 M Roadster -98
Audi A3 e-tron -15
Ford Focus 1.6 TDI -12
VW ID3 Max 1st
Kubota K008-3 0.7D -03
Kubota K7100 0.7D -88
Det jag har hittat som verkar mest intressant är detta!Länk
Be
1.902
Beppo
M roadster -00
Tesla Model Y Performance - 24
Tesla Model 3 Performance - 21
Audi A3 1.8T - 03

Om min bil blev stulen så vill jag inte att den hittas. Jag skulle inte kunna leva med att ngn jävla biltjuvshelvete har kört skiten ur min pärla. Om snuten skulle hitta kärran så skulle jag vilja ha ALL mekanik utbytt. Ser idiottjuven framför mig när han ligger och nöter på varvtalsstoppet, crossväxlar osv.
Ett larm som gör att man via telefonén kan stänga av bilen, sätta igång tuta och varningsblinkers mm. DET vore intressant!
Visa användare
155
Lasse B
M Roadster -01
Finessen med dessa GSM/SMS-larm är väl att man får ytterligare en signal att något är fel med »pärlan» - någon trixar med låset, har fått upp dörren eller att batterispänningen är låg. Här i stan´ är ett eller annat hoande larm inte många som bryr sig om. Det är i varje fall ingen som ställer sig ringer bengen - det är jag rätt säker på. Risken att du får din bil stulen och ivägkörd på egna hjul är väl rätt liten med modern teknik och nyckelsäkerhet. Jag har kanske fel?

Större risk kan vara att någon försöker bärga bort den eller kanske sno fälgar. Och då får man alltså ett SMS och får bedömma om man kan göra nåt själv eller slå en signal till lagen.

Är det ingen av er som har monterat något liknade och som vill ge en rapport?

Ha de/Lasse
angående GPS sändare. I dem länder det är populärt (UK) brukar försäkringsbolagen lämna kraftig rabatt för dem som har en GPS sändare på sina bilar. Hur är det i Sverige med detta?

____
Supercharger: Less stressful, more exhilarating!
Be
1.902
Beppo
M roadster -00
Tesla Model Y Performance - 24
Tesla Model 3 Performance - 21
Audi A3 1.8T - 03

lite reflektion: I det här landet är det olagligt att ingripa om man ser ngt as som håller på att sno din bil. Du får garanterat ett mkt hårdare straff än vad biltjuven skulle ha fått om du gör ngt!!!!!!!!!!!!. Ni har väl läst om mopedhandlaren som riskerade fängelse när han fångade en tjuvjävel och höll honom kvar till polisen kom. Och att vänta på att dom ska ingripa: hur ska det gå till. Det finns ju inga snutar kvar till sånt, dom måste ju kontrollera så att du inte kör fortare än 90 på våra 4- filiga motortrfikleder. Att det är en ljus sommarkväll utan trafik spelar ingen roll...... Jag blir så trött....
Jag tar gärna staffet mot tillfredställelsen att få se fanskapet plocka up sina utslagna tänder med sina brutna fingrar.

____
Supercharger: Less stressful, more exhilarating!
Visa användare
155
Lasse B
M Roadster -01
Heppa, heppa, nu lugnar vi ner oss i PGs tråd - reflektion och tillfredställelser eller ej. Hur är det är det någon som har nåt matnyttigt vad gäller GSM/GPS/SMS-larm?

Var glada, det är fredag, och löningen kan väl inte vara slut än .../LB
Visa användare
155
Lasse B
M Roadster -01
Kanske inte bara bra med CarGuard. Kolla på »alla modeller»: »Någon som är bra på Carguard? Larmstrul... »

(Hur gör man föresten för att svänga in en länk??)

Ha de/Lasse
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.