|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
Nån som vet om det går att ladda ner hela filmen ännu på nätet. Länk | |
| Filmen är inte färdig än, släpps i slutet av Oktober om jag minns rätt. Den går att beställa genom Länk | |
|
Hej. Denna film är en köpfilm. Den ska köpas om man vill ha den, inte piratkopieras. Eg så kunde ditt inlägg vara: Jag letar efter en piratkopia på Win XP... var kan jag ladda ner det? /Edvard BMW CS # 4503 |
|
|
bumper, vilken moral: utför och filma olagligheter, bli förbannad på privatkopiering! om de vore de glada anarkister de utger sig för skulle de jubla över piratkopiering, eller är det bara typer som riskerar ANDRA människors liv för att tjäna pengar som Collin skriver. Han skriver också att filmen är skittråkig, så varför betala pengar för den öht? |
|
| Genom att köpa filmen ger man sitt stöd till fortsatta vansinnesfärder. Inatt blev en 17-årig tjej dödad i trafiken. En BMW ville inte stanna för rött ljus... Var det väl värt det? | |
| Vad är det roliga i att se en bil färdas genom Stockholm i alltför hög hastighet? Förstår inte att det alltid väcks ett sådant intresse till dessa skräpfilmer. Utöva istället konsumentens makt och strunta i dessa meningslösa filmer. | |
|
Förstår inte vad det är som driver en människa till att göra en sådan sak som att köra en vansinnesfärd genom stan i Sthlm. Det är ju inte bara sitt eget liv han riskerar utan andras, som inte alls vill vara med om detta. Lägg ner skiten och kör som folk! Varför tror du PP att vi har hastighetsbegränsningar? De är till för att följas som en säkerhet. Titta på STCC, BTCC eller varför inte Formul 1?? Där kör de som galningar men under övervakning. ~ANGEL~ |
|
|
Först och främst vill jag inte låta som något moral gubbe, och särskilt inte predika om höga hastigheter, eftersom jag själv kör fort (hatar dubbelmoral). Jag tror dom flesta här kör fort, och jag är ganska säker på att de flesta tycker att det är okej att köra 140 på 2-3 filig motorväg som gapar öde. Visst ibland vill man testa sin bils prestanda och köra fortare än så osv. Men det finns en stor skillnad mellan att köra fort och farligt/hänsynslöst. Jag iaf kör aldrig fortare än 30 vid 30 väg. Och i stort sätt aldig fortare än 50 vid 50 (om det inte är på väg in till stan och det är 50 vid 3 filig motorväg.) De säger att de hade kontroll och är bar förare. Frågan är om dom även kan förutse barn som kliver ut i vägen. Om jag ser en bil långt bort så föutsätter jag att den inte gör 250 knutar, det gör troligtvis de felsta människor och jag är tveksam till att de kan bromsa från 250 till 0 på 40 meter. Helt otroligt korkat att köra om på fel sida, köra over rött (vi såg vad som hände i uppsala i natt) osv. Man räknar inte med att när man kör för grönt genom en korsning att det ska komma en riskokare i 280blås. Ingen dubbelmoral bara vanligt hyffs! Hoppas dom får tag i dessa dårar och låser in dom! Angel. Du vet nog inte så mycket om motorsport. Varför skulle dom köra som galningar? Vad tror du händer om två formel 1 bilar hakar i varandra i 350? Det viktigaste i all form av motorsport är säkerthet. Folk kör inte som idioter (kanske för den med otränat öga) Dom kör fort men som galningar är nog fel ord. |
|
|
Bumper (eller någon annan) verkar ju vara bekant med killarna som gör filmen. Jag har fått höra (från riktigt säkra källor) att filmerna är fixade, eller snarare, att mätarna i några sekvenser är "fixade". Det ska vara gjort i samma filmlab som filmerna redigerades i, bla. inne i stan ska närbilderna på mätarna vara från ett annat tillfälle (motorväg). Jag tänkte för övrigt tjacka ett ex. och kasta upp på min server, så vi kan höras av senare om det är någon som vill ha den. Jag är dock lite tveksam till om det är mycket att se... enskede by night? ;) ;) ;) ps. För första gången är jag tvungen att hålla med en polis! Porschefilmen (1:an) var helt ok (även om den också såg fejkad ut) men hur fan kör snubbarna i den här rullen? Vissa grejjer skulle en nybakad körskoleelev göra bättre, var ni fulla eller?? ds. |
|
|
Hej. Moral & moral... att köra för fort är som bekant för de flesta olagligt. Men bara för att ett steg i ledet är olaglig, så måste inte resten av stegen vara det. Menar alltså... körningen var olaglig, men däremot inget annat. Ska man ta ett exempel... tex Hennes o Mauritz... flesta vet att de använt barnarbete... men betyder det att man får gå och snatta där? /Edvard BMW CS # 4503 |
|
|
Man borde kunna sätta dit de som gjort filmen för anstiftan till brott. Man får inte uppmuntra till olagligheter. Första filmen hade absolut ingen fartkänsla och var inte mycket att se så jag är glad att jag inte betalade för att se den. Även denna film antar jag att jag kommer att se utan att det kostar mig pengar. Hittar jag den för nedladdning så laddar jag ner den. Konstigare än så är det inte. Jag kan tillägga att jag som många andra vet vilka som körde och de tillhör min yttre bekantskapskrets. Jag kan ändå anse att det är vansinne att köra på det viset. Jag kör fort ibland, men sällan på det sättet. Hittills har jag fått böter för det vid ett tillfälle. |
|
| Länk | |
|
Äh.. går det inte klistra in länkar här?? Nytt försök. Länk |
|
|
fantastiskt, trodde inte medelåldern på golf-gti-ägare var 12 år. Nivån här på BMWpower är ett under av mognad även i raderad trådar i jämförelse. /göran, gubbe |
|
HeartAttack |
Varför klaga på GIS filmerna? Att dom inte smäller trots 25 minuters tokkörning i sthlm är knappast bara tur, dom kan nog sin sak! Det är många som fullkomligt älskar såna här filmer. Vet att det bara i min bekantskapskrets är 5-6 stycken som beställt 2:an. Hur kul skulle du tycka det var om folk klagade på din favvo film varje dag? Att Collin sågar filmen var helt väntat, han MÅSTE göra det. Även om han tycker den var skoj kan han inte skriva det i AB. |
|
Klart att vi ska köpa filmen - grabbarna behöver ju stålarna för att slippa köra "leksaker" i 3:an, då vill vi väl se en BMW !!! En Z8 i 300 blås på Sveavägen kanske !! // MM |
|
|
Visst kan jag tycka att det är lite kul att se dessa filmer, men dom som gör dom kan inte vara kloka. Visst kör jag för fort lite titt som tätt, men jag överdriver inte! Ni som tycker att det är helt normalt att göra en sådan film kan ju tänka såhär: Tänk om dom skulle köra ihjäl ditt/din ev. barn, fru, kompis, flickvän eller någon annan som du håller kär. Skulle du tycka det var så kul? Visst är dom skickliga förare, men dom kan inte förutspå andras ev. misstag. Tänk om någon t.ex. råkar gå ut i gatan utan att se sig för. Chansen att undvika en olycka är betydligt större i 50km/h än i 150km/h! Det bästa dom skulle kunna göra är att ta ut ett gäng bilar på en bana och köra som tokar mot varandra istället. En sådan film skulle i alla fall jag uppskatta. |
|
|
Tjenare igen. Alla gör som de själv vill och jag ska väl inte vara nån moralpolis eller nåt. Men jag tycker iaf inte att man på detta forum ska uppmana till piratkopiering. Det är trots allt webbmastern som är ansvarig för vad som skrivs här. quixotic2: Om jag känner killarna eller inte, har väl inte med saken att göra. Men däremot det som du skriver att du planerar att göra... köpa filmen för att rippa den och ha den på din server, var lite onödigt. Ska du göra det, så gör det. Men skriv det inte här. Du utför en olaglig handling och skryter om det. Tufft. /Edvard BMW CS # 4503 |
|
|
bumper, är piratkopiering ett värre brott än grov våldslöshet? I samband med GetAway-filmer skriver du: "Du utför en olaglig handling och skryter om det. Tufft" Du borde bli politiker i USA :-) piratkopiering är ett egendomsbrott, våldslöshet är ett brott mot respekten för medmänniskan. Alla kan inte göra som de vill eftersom man i ett samhälle är beroende av att man visa respekt för varandra. Förra veckan höll jag på att krocka med en flicka på cykel. Hon cyklade utan lyse med full strätta på kväll och korsar gatan som jag svänger in på - 3 dm från smällen. Visserligen var hon farlig för sig själv, men jag borde haft bättre koll eftersom det är mycket cykeltrafik och många har dåliga/inga lysen i höstkvällen. Jag blev rädd, det var inte kul alls, hoppas både hon och jag lärde oss nånting. /göran, gubbe/ |
|
| Bumper: Snacka om dubbelmoral!!! Det är i mina ögon helt otroligt hur Du kan kommentera quixotic2:s med uttalanden som att han skryter om en kriminell handling samtidigt som Du tar en film där två slynglar lotsar var sin bil genom centrala delarna av Sthlm i farter över 200 km/h i försvar! Jag anser inte att det är upp till var och en hur man beter sig i samhället när det handlar om olagligheter. I filmen handlar det inte om några marginella hastighetsöverträdelser. Och de som snackar om att killarna som kör har koll: Skärp Er! Jag kallar det inte koll att placera rödljus och dylikt i extremt höga hastigheter... Hoppas personerna som utfört det hela ställs till svars. Det finns många källor som pekar på samma personer. | |
|
Bumper>>> Just det, det är webmastern som bestämmer vad som får skrivas. Det är förvisso bra att detta diskuteras, så som denna gång då de flesta visar sig vettiga och förkastar filmen. Men webmastern borde se över frågeställningen i ett nytt diskussionsämne innan det sätts i tryck. Om istället mångfalden resonerat som t.ex. Mäkinen, hade BMW fått ännu en blessyr att dras med. BMW CS är viktiga för BMW. Företaget ser nog över vad som skrivs på den här sajten, så vill BMWPower vara en anständig kundkretssida bör webmastern vifta med trollspöt oftare. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.