|
|
|
|---|---|
|
Jag har precis nyss varit ute och kört bilen (735ia,e23), och skulle parkera för kvällen, jag stängde av motorn, tempmätaren tangerade det röda fältet, då ja hör ett porlande ljud under bilen och jag ser expansionskärlet tömmas, tidigare på dagen hade jag sett att tempmätaren hade varit farligt nära kokpunkten! Jag vet att det inte är fläktkopplingen det är fel på för den e bytt!, men kan det vara vattenpumpen och/eller termostaten som kastat in handuken, eller e det nån slang som spruckit? _Blir nog ett verkstadsbesök imorrn!!! glidarn e30 | |
|
Har du pendlande temp under körning eller är den varm hela tiden? Länk Bmwcs 3381 Länk NY |
|
|
det är helt sjukt, den e som en klocka hoppar hit och dit!! glidarn e30 |
|
|
Låter inge kul topp eller packning är nog väck.Provtryck o kolla. Länk Bmwcs 3381 Länk NY |
|
|
den blir mkt varm speciellt efter motorvägskörning (100)när jag saktar in och börjar köra långsamt (50), vet du vad det kan vara? glidarn e30 |
|
|
Jag tror inte topp, eller packning e problemet för kylarvätskan rinner ut under bilen och motorn går perfekt och e fin i oljan, ingen grädde alltså! glidarn e30 |
|
|
Enligt din beskrivning så har du spricka i toppen el defekt packning,om du åker till en verkstad så kan dom provtrycka systemet detta ska inte behöva kosta nåt .fast man vet ju aldrig? Länk Bmwcs 3381 Länk NY |
|
|
Om du har utvändigt läck så är det en annan femma ser du vart det kommer ifrån? Länk Bmwcs 3381 Länk NY |
|
|
-ser ut som det kommer ca 30-40cm under expansionskärlet, var och gjorde en storstädning på bilen tidigare och när jag var klar så hade vattnet i expansionskärlet försvunnit, jag hällde i ca 1,5-2L vatten så att nivån blev den rätta då motorn hade kallnat, sökte efter läckage under bilen men det var stabilt(inte en droppe), det verkar som att vattnet bara läcker ut när man kört ett tag och motorn e varm, beror väl på det ökade trycket! glidarn e30 |
|
|
Japp det enklaste o bästa är provtryckning ,du bor ju inte direkt granne annars har jag hjälpt dig. Länk Bmwcs 3381 Länk NY |
|
|
ja känner en verkstadskille som e riktigt duktig, jag hade min tidigare BMW där och han gjorde ett bra jobb på den, så han får nog titta på denna oxå, ska försöka fixa det imorrn. Tack ändå! glidarn e30 |
|
|
Hej Glidarn, hur har det gått? Noterade precis att min också börjat läcka lite vatten när jag varit ute och kört, men bara då. Fyller på kanske 1 dl varannan vecka så det är inte mycket men nog så irriterande. |
|
|
dalmgren- har inte haft nåt läckage sen sist, så det är iallafall en sak mindre att oroa sig för. Har precis bytt slutdämpen- har kört omkring i cirkus två månader med knas i avgassystemet, men vilken skillnad efter bytet! ett jädra drag! mvh glidarn 735ia/e30? |
|
|
Jag upplevde igår något liknande med min 728 från 79. Helt plötsligt är det ett stort ångmoln bakom bilen och jag märker att temperaturen ökar snabbt. Jag kör i ca 70 de kilometer jag hade kvar hem och nålen når aldrig den röda markeringen. Jag upptäcker även att värmen i bilen inte fungerade. När jag kommer hem kollar jag kylarvattnet och påfyllningskärlet är tomt! Verkar som att det läckt ut och förångats på något varmt i motorrummet. Är detta ett säkert tecken på att toppen gått eller kan det vara termostat el. liknande? Hjälp uppskattas! Mvh // Timothy Hallgren |
|
|
Hej! Har du luftat systemet? Mvh Magnus Finns det andra bilar än BMW!? Länk |
|
|
Luftat systemet har jag inte men något vatten finns det inte kvar. Det varkar vara en vattenventil som gått sönder, allt kylarvatten rinner nämligen ut genom denna. Delen är iaf beställd, kostar 565:- på BMW. Den sitter monterad i torpedväggen på höger sida precis brevid själva motorblocket. Såsom det rykte och ångade från bilen trodde jag det var något mycket värre. Tycker ändå det är bra gjort att hålla i 25 år! Mvh Timothy |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.