AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Allmänt om bil och trafik
1.576

Klippte en gran idag!

Je
88
Jens_83
kör Ådi!
Köpte min 325:a i lördags och är väl inte så van vid
bakhjulsdrift så jag stack iväg till en grusad parkering
och gasar på (i övningssyfte förstås).
Och vad händer!!!?
Jo, smashar in i det enda trädet på hela parkeringen!
Snacka om klantigt.
Lyckligtvis vart det inga plåtskador men framspoilern fick
sig en rejäl smäll (sitter forfarande kvar kåda och barr efter granjveln).
Nu känner man sig riktigt låg och usel.

Så kan det gå.
/Jens
//
169
///Majk
540iAT '96 Individual
"Diaper express"
Opp o hoppa ... alla är vi barn i början ... se det från den ljusa sidan ... inte illa att klippa det enda trädet på parkeringen säkert inte många som skulle lyckas med det ;o]

___
///Majk
Se det från den ljusa sidan! Plast är roligare än plåt att fixa :)

Vidare tycker jag det är jäkligt starkt av dig att våga skriva det här!

Själv så backade jag ner i diket för nån vecka sen nu.. finns en tråd om det någonstans, men jag tror att jag har fått den uppmärksamhet jag vill ha ang. det =P

// Björn
Visa användare
5.529
deejaywasp
F11 520D Touring - 15
Ajabaja inte börna på grus och få massa stenskott.....

Alien: Tillåt mig skratta ännu en gång åt dig: Ha ha ha.... Tack för du påminde mig :)
Grusväg.. Inte för min bil af...
Vissa VET att jag vänder om asfalten övergår till grusväg.

___
Min sida: Länk
eF
900
eFx
520d Touring -09
Man måste ju få göra lite misstag ibland, hur ska man annars lära sig?? Dessutom äre ju bra mycket bättre att exempelvis klippa en gran än en fotgängare..

Själv har jag t.ex. frontat en vägg vid "lek-körning" som beskrivs ovan.. :) Som tur var var det en Volvo.

/eFx
Visa användare
1.024
Alf_VON_Sil
BMW X4 20d
Jeep Wrangler YJ
"Skogsbesten"
Hahaha ni ä för sköna typer alltså!

Men min väns bil tar rekordet.. Bilen kallas nu hästsparken!

Bilen stog parkerd intill en hage med massa hästar. Baken på bilen var parkerad intill staketet. Min vän satte sig i bilen, startar bilen, hästen som stog bakom fick panik och gjorde en sparkut rakt i röven på bilen. Märket på bilen likar en hästsko och bagage luckan är ordenligt intryckt! Inga djur skadades under detta. Men hästen sprang till andra sidan hagen så satans snabbt! bilen bakvagn lyfte säkert en meter när hästen gjorde sparken. Bilen var en opel kadett. Har aldrig hört nått likanande faktiskt.. Ett avtryck av en häst sko i baken på en opel? Tänk den synen, varje gång jag ser bilen faller jag i skratt så jag grinar.
Om man tittar på avkörningar och mindre kollisioner så är det väldigt ofta att bilen sitter i en lyktstolpe eller träd som står ensamt eller med väldigt långa mellanrum.
Har själv varit med en gång på en lång raka med en stolpe vid vägkanten(över 100m fritt åt bägge håll,telestolpe som korsade vägen)en vinter för mycket länge sedan,var tror ni föraren fick sladd och gick av vägen?
Fram och tillbaka ett par ggr. sen rakt in i stolpen,tror inte att han kunnat träffa så mitt i om han så siktat på den.
Tror banne mig att det sitter magneter i stolpar och träd!

Henrik
30 meter lång ladugård 8år gammal moped mellan benen PANG!! in i väggen...=)
18år nytt kk precis övertagit pappas volvo regn gasa kurva SNURRRA! och sedan PANG! in i trottoaren bakaxeln lossnade!! (första dagen tror jag det var)
Har även kört rakt ini ett träd med låsta hjul på snö...
21 år gammal kollade jag på brudar PANG!! bilen framför hade stannat tror ni det var pinsamt eller...
23 är gammal regn NY 245 GLT kombi alla bilar stannade när det blev rött utom jag...BANGKRASCHBOM!!!
19 år gammal vråltrimmad honda 750 skulle stila lite på AVENYN då lossnar bensinslangen o sköljer bakdäcket med bensin SNURR!!

Länk
sh
820
shu!
525i -91
Har inte hunnit med att krasha så många bilar än, men min gamla 240:i han jag volta med iaf :) . Det var så att jag och några kompisar ville ut å bränna lite däck och givetvis så vill man juh inte göra det med finbilarna. Så vi bestämde oss för att ta min gammla 240:i som stått många månader orörd, så när jag vred på nyckeln så hände inte nåt ... den var stendöd. Så vi bestämde oss för att bogsera igång liket. Så jag sprang och fixade lite lina snabbt och sen bar det iväg. Efter 500 meter hade den inte startat så jag bad han som bogserade mej att sluta kärringgasa så jag kunde kugga fyran. Mätarn började väl närma sig en åttio när bilen får för sig att rackla, bakhjulen låste sig nämligen på regnig väg (förstår inte än varför, bakaxel och bromsar fungerade som dom skulle efter kraschen). Så bilen började iaf kasta arsel och jag förstod snabbt att nu dör jag. Han väl säga det en 10 gånger innan jag började volta och dum som man givetvis är så orkade jag inte ta på mej fegsnöret. Så cirka en bakåtvolt med skruv senare så hänger jag uppochner under instrument panelen med krampaktigt tag om ratten och märker till min förvåning att jag lever :) . Det är väl det jag har hunnit med hittills förutom lite avåkningar på isbana och dyl och ett par väldigt nära att krasha situationer.

Summasumarum: På med bältet vars man än ska, kan hända dom mest oväntade grejjerna.

Har bara kraschat en bil i mitt billiv.

Min första bil en Opel Ascona B 78 1.9 Automat, köpt av mormor. Hade precis bytt till manuell låda och sat på en weber, detta var mitt i vintern så choken behövdes. Det saknades dock lite delar till autochoken så jag hade dragit en FISKELINA ifrån motorrummet in i kupén där jag kunde "spänna" åt chokspjället. Körde hem efter skolan på en grusväg med blankis på och när jag närmade mig en höger kurva började bilen gå dåligt så jag spände choken. Vad händer då? Jo, typ fem meter före kurvan började motorn att gå rent igen vilket resulterade i kraftigt gaspådrag och ett jätteställ medd dubbla returkast och följande kraftiga stopp mot ett träd. Jag var hyffsat irriterad efteråt....

"De tår du trampar på idag kan ha direkt förbindelse med den rôv du är tvungen att slicka imorgon."
Visa användare
1.528
Morten M
HARTGE M3 CSL (H30) 2003
323 Ci -00
Min farmor hadde parkert på en stooooor parkeringsplass. Det var kun to biler som sto parkert der. Selvfølgelig rygget ho rett inn i den andre bilen som sto der ensom. Det så nok ikke spesielt smart ut.

Kan legge til en ting til som hendte min farmor. Hun kjørte over en rak strekning med jorder på begge sider. Ante fred og ingen fare. Plutselig fikk ho se et bilhjul som rullet forbi henne i full fart utpå dette jordet. "Hmm.. (ristet på hodet og gnidde seg i øgonen) hva f*n skjer..?"

Dunk, skrrraap..
Själv höll jag på att dratta rakt ner i ett 1 meter djupt dike igår... Blev lite fartblind och skulle ta en 90 graderskurva i 70 km/h rullgrus var det också. Lyckades dock få stopp på bilen 5 cm innan vägen tog slut, puuh :-) Har bara haft körkort i tre veckor så det vore dumt att krocka redan. Kände mig mycket glad när jag såg att fronten var oskadd...
Visa användare
4.266
J.Dredd
535dAT M-Sport e61
M535i e28 -86 BMW-Cup
Z4 Roadster 2.5 -03
Det är just när man bara har haft körkortet typ 3v som risken är störst för att råka ut för något sådant..:)
Man vet ju själv hur man va när man precis hade tagit körkort..;)

///Jesper
Visa användare
1.528
Morten M
HARTGE M3 CSL (H30) 2003
323 Ci -00
allien: Hvor lenge har du hatt kørkort? :)
Visa användare
482
Dmi
850i/6 -91
523iM -00
X3 3.0d -05
2800csa -70
Efter att ha haft kk i 6 år har jag faktiskt bara råkat ut för en allvarligare incident:

Efter att ha lämnat av tjejen vid Älvsjömässan här i sthlm körde ut från parkeringen och i uppförsbacken mot sthlmcity ligger det sån osynlig is.... piskar på V6:an under huven, börjar spinna, missar de 3 bilarna som ligger bredvid mig, upp över trottoarkanten (smällde till som f*n) blir stående ca 10cm från den massiva betongväggen under bron, något skakad.
Efter det har jag haft respekt för dåligt väglag.
Måste haft änglavakt för varken jag eller bilen som ändå hade smällt in i en trottoarkant med sidan först hade en enda skråma :-)

/Fredrik
ra
976
rawsezx
Tesla Model X Long range Raven

Aldrig kul att krocka...

Bend over, and I'll show you eternal happiness...
Morten: B kortet i lite mer än tre år, C-kortet i lite mer än 2

Deejaywasp: "on the house" ;-)

// Björn
Är 21 år för övrigt, om nån vill veta =)

// Björn
Aldric
Av shu!

Har inte hunnit med att krasha så många bilar än, men min gamla 240:i han jag volta med iaf :) . Det var så att jag och några kompisar ville ut å bränna lite däck och givetvis så vill man juh inte göra det med finbilarna. Så vi bestämde oss för att ta min gammla 240:i som stått många månader orörd, så när jag vred på nyckeln så hände inte nåt ... den var stendöd. Så vi bestämde oss för att bogsera igång liket. Så jag sprang och fixade lite lina snabbt och sen bar det iväg. Efter 500 meter hade den inte startat så jag bad han som bogserade mej att sluta kärringgasa så jag kunde kugga fyran. Mätarn började väl närma sig en åttio när bilen får för sig att rackla, bakhjulen låste sig nämligen på regnig väg (förstår inte än varför, bakaxel och bromsar fungerade som dom skulle efter kraschen). Så bilen började iaf kasta arsel och jag förstod snabbt att nu dör jag. Han väl säga det en 10 gånger innan jag började volta och dum som man givetvis är så orkade jag inte ta på mej fegsnöret. Så cirka en bakåtvolt med skruv senare så hänger jag uppochner under instrument panelen med krampaktigt tag om ratten och märker till min förvåning att jag lever :) . Det är väl det jag har hunnit med hittills förutom lite avåkningar på isbana och dyl och ett par väldigt nära att krasha situationer.

Summasumarum: På med bältet vars man än ska, kan hända dom mest oväntade grejjerna.

Det där var fan det roligaste jag läst på en vecka :)) *S*
St
3.581
Stavros
E30 325i 4d -88
E39 540 man -98
Det är de två första åren man har körtkort man gör de mest korkade grejorna! T ex: Jag är fyllechaffis, nysnö, styla för 3 polare, vw golf, sommardäck, kurva, framhjulsdrift, träd!
Självrisk 4000kr!

Osså har jag backat in i en stillastående bil. Sladdat upp bakdelen på farsans nya 850GLT på ett parkeringsräcke! (utan skador, tackar Gud än idag för det).

Å polarna o jag sladdade av en ALFA på en smal skogsväg i 100 km/h. Lyckligtvis oskadda!

Men alla dessa incidenter hände under de två första åren man hade körkort. Nu är man lite vettigare, skickligare och lugnare så det händer knappt sånt nuförtiden. TA I TRÄ!

mvh

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.