AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
816

Avgassystem på 323 E21

by
66
byov
520D -11 Touring
318i -89 Rally/gatbil
Hur har ni gjort?? tum på rörena? hur har ni dragit dom? hur många ljuddämpare?
Sp
2.188
Spiidfriik
BMW F31 335d -14
Nissan Skyline GT-R -95
BMW E21 323i -82
+ några till.
Jag har f.n. original med undantag av slutdämparna som är utbytta till Apple Racing 2,5". Kalasljud.
I vinter blir det att byta originalrören mot ett enkelt 3" eller 3,5" (beroende på vad det blir för motor) som skall grenas till befintliga 2,5" Apple. Blir det för bullrigt måste jag ju dit med en dämpare mitt under också, men jag vet inte hur den ska få plats mot marken...

Kiip Spiiding!
Andie_83
Tjena! Har 3" dubbla rör hela vägen framifrån, en burk i mitten med lite dämpning i, också då slutburkarna rensade. Allt detta är Simons delar, minns inte vad det kostade. Har jävligt gött ljud, och SBP har aldrig sagt något. Ha det bra!!!!

Spiidfriik>> Har fått på konfilter nu, gött ljud *mums*! Men vad hade du för filter? Köpte nån billigare sort så länge, för "Need For Speed" hade slut på dom "riktiga" grejorna. Är det stor skillnad på filterna, ljudmässigt alltså? Ha det bra!!

MVH

//Andy
Sp
2.188
Spiidfriik
BMW F31 335d -14
Nissan Skyline GT-R -95
BMW E21 323i -82
+ några till.
Andy: Den måste yla som s**an med det avgassystemet!! :-) Jag hade ett universal K&N för jag gillar kvalitén på K&N (men de kostar...). Det är ju ett sk. "bomullsfilter" och "skumgummifilter" (tex PiperCross och RamAir) låter mer men släpper även igenom mer skit.
Be någon köra bilen (eller filma när du kör själv) så du får höra brölet framifrån. Inte tråkigt! :-)

Kiip Spiiding!
hj
963
hjorten
E21 323i-80
E21 323i-80
E3 3,0 Sa-77
E3 3,0 Si-75

Är det ingen som har lite bilder på hur ni byggt era avgassystem,och hur ni gjort vid bakaxeln.blir lite trångt där med 3" eller??

hjorten
Andie_83
Spiidfriik>> Jodu, det ylar ganska gott! Kan bli lite jobbigt ibland, när man kör långt. Ok, ska köpa K&N då. Priset spelar mindre roll, BMW är värt ALLT *ler*! Ha det bäst, tack för en BRA affär! Föresten, är din bil sänkt? Är det svårt?

hjorten>> Tjena! Asså jag kan ju försöka fixa lite bilder, men jag lovar inget! Jag har dratt mitt rör (har bara ett jättestort över bakaxelen, pga platsbrist)! Asså Simons ska ha system till e21:an. Det är bara att ringa och tjata, för dom ska ha det så!
Ha det bra!

MVH

//Andy
bmwracing
Hur får ni in 3" rör mellan tanken och tunneln?=) Har ett 2,5" simonssystem som jag ska bryta dit så småningom, men redan med std rör verkar det väl trångt. Eller måste man dra röret under tanken?

mvh/ racing
hj
963
hjorten
E21 323i-80
E21 323i-80
E3 3,0 Sa-77
E3 3,0 Si-75

Tyckte det var lite bökigt med 2" över bakaxeln..Så lite bilder hade varit trevligt :)

hjorten
Andie_83
Hejsan! Ber om ursäkt, men märkte att inte hela systemet var 3", utan vissa delar är 2.5". Ska försöka fixa bilder på måndag. Ha det bäst

MVH

//Andy
Sp
2.188
Spiidfriik
BMW F31 335d -14
Nissan Skyline GT-R -95
BMW E21 323i -82
+ några till.
Jag kommer att dra mitt system under bakvagnen. Det kommer att ta i marken ibland...

Min bil är rejält sänkt (70-80mm?) och det är inte speciellt svårt (handlar om att byta till kortare fjädrar). Bilder på den finns här: Länk

På de bilderna är den endast sänkt fram då jag lovat mej själv att inte sänka bak förrän jag byggt om hjulvinklarna. Det håller jag på med just nu. Jag har svensktillverkade fjädrar som heter Lesjöfors och jag är mycket nöjd med dem. Mycket korta och mycket hårda.

Kiip Spiiding!
Te
28
Teedee
323i -81
Hoppas verkligen att ingen av er tror något annat än att ni förlorar effekt på vulgogrova avgassystem?

(Jag ska iofs klämma dit 2" slutdämpare med vetskapen om att jag antagligen förlorar på det.. Det är värt några hästar för ljudet :)

Allting rätt - E21
Ki
75
Kimpan
E21 323 -79
Spiifriik: Du har inte lust att författa ett mektips med bilder här på bmwpower, angående hur du bär dig åt när du bygger om
bakvagnen ?? =)
Sp
2.188
Spiidfriik
BMW F31 335d -14
Nissan Skyline GT-R -95
BMW E21 323i -82
+ några till.
Kimpan: Det lär nog dyka upp.

Teedee: som du själv säger, ljudet går före de sista 3hk. Men 2" ger inte det dova ljudet jag är ute efter.

Kiip Spiiding!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.