|
|
|
|---|---|
|
Tjo! Ska fixa till toppen lite på min 318 och är just nu inne på motornord och beställer lite grejor. Något mer jag behöver beställa för att få bort tickandet. Ventiltryckare X8 ventilkåpspackning X1 Kamremsats X1 Räcker det med detta lr har jag missat något för bytet av ventiltryckarna? Svara gärna då ja håller på att beställa just nu =] | |
|
Antar att du har kollat så det inte är några skador på kam/vippor?? När du ändå är "därunder" så kan du väl passapå att byta oljeröret som smörjer kammen, tydligen inte så ovanligt att det fastnar igen.. Kan säkert behövas nånting mer, har aldrig öppnat ventilkåpan själv.. |
|
| Packningarna vid tändstiften kan vara bra att byta kostar typ 40:- styck. | |
|
packningarna vid tändstiften?? Menar du grenrörs packningen/a? Får komplettera orden immorgon isf,har skickat iväg nu :) |
|
|
köp en sotnings sats där fins allt ventil styrningar olje rör block packning mm men tickandet kommer nog från kammen är den inte sliten så kolla ventilspelet men helt tyst blir den inte fast allt e ok dom tickar lite från spridarna |
|
|
kega. Går inte att ställa ventilspelet på dessa motorer. De har hydraliska lyftare. Jag byte kam, vippor, brickor, lyftare, ventiltätningar och alla packningar i min topp. Inte blev den tystare för det... Hej hopp! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.