|
|
|
|---|---|
|
Av rent intresse; Hur många här lägger ned erfordliga medel på att hålla sin älskling i skick? Då syftar jag inte på lack och motor utan främst på bussningar och hjulupphängningar, dessa detaljer är mycket viktiga för att den där riktigta känslan i bilen ska behållas. | |
|
Hej och välkommen.. Se min dagbok för mer info om hur jag pillar. Länk ___ Min sida: Länk |
|
| Jojomensan jag är 98% funktionalist och 2% estetist(?)! Jag är alltså mekanikfanatiker och lägger ner alldeles för mycket tid, ork och pengar på att hålla just sånt som bussningar och hjulupphängningar mm i gott skick. Dessutom byter jag alltid alla skruvar och muttrat vid ingrepp då de kostar nästan ingenting samt gör det mycket trevligare att se på grejerna samt att meka nästa gång. Gillar inte glapp och slitage. Är däremot inte så bra på att hålla exteriören i superskick. | |
|
Inspektion I + II, Oljeservice enligt föreskriven tidsintervall är en självklarhet. Minsta lilla misstanke om något fel så rings det till "Perre" Bil&Motorteknik, åtgärder vidtages omedelbart efter fastställd diagnos. Bussningar och hjulupphängningar försöker jag hålla koll på extra noga då min bil är sänkt + 20" hjul (mera påfrestning än org). Tvättar bilen invändigt + utvändigt ganska ofta (har svårt för att se den skitig) Vaxa och polera orkar jag bara inte hålla på med (görs vid behov) Favorit-bilvårdsmedel = Meguiar 40 :-D // Lazze Länk |
|
|
Lazze: Inga nya kort än? har du överansträngt kameran el? =p Mvh/Soki Länk |
|
|
Soki: hehe...ja kameran blev till slut så varm att jag inte kunde hålla i den ;-) Närå, det finns liksom inget att fota just nu, går i perioder. Man måste ju vara entusiastisk och inspirerad,det är lugnt nu, måste vara årstiden :-| // Lazze Länk |
|
|
Lazze: Jo men d e väl fint ute nu på kvällarna när det blir aldeles rött ute, skulle vilja ta lite kort då annars blir väl löven röda snart oxå. Mvh/Soki Länk |
|
| Det verkar onekligen som att alla ni har totalkoll på det mekaniska, härligt! Jag tycker att det är allt för många fina bilar, BMW, Audi osv som far illa pga att bussningar med mera glömms bort. Man måste komma ihåg att knappt några moderna bilar slår en gammal sjua förutsatt att sjuan är i bra skick. Många av dessa bilar är ordentligt nedslitna pga att de är förhållandesvis dyra att hålla igång. | |
|
Jag har bytt 3 saker som gått sönder,,,kupéfläkt och "svärd" och vattenventilen till klimatorn. Sedan har jag bytt en hel del innan det gått sönder för att inget annat går sönder samtidigt. Det är ju oftast då det brukar bli dyrt om ni vet vad jag menar? Nästa projekt blir nya skivor och klossar runtom till våren och mitt avgassystem är nog på upphällningen men jag har lagt budget för det så det gör inte så mycket om det rasar imorron,,,,,, Har åxå lite problem med instument displayen. Ibland går den igång när jag startar men oftast får jag tvärgasa upp till 2000varv innan den kommer igång? glappkontakt eller låg spänning??? Sen lyser oljelampan ca 5 sekunder efter start men slocknar sen. Kan det vara nån backventil som läcker ell oljekontakt kanske? Nån som har samma sak? |
|
| Micke Olsson. Vilken hemsida! Och vilken bil! Beröm, beröm! | |
|
varför inte mäta spänningen !?!? och kolla glappkontakt ? "Två ton annars får det vara för min del" |
|
| jag har varmgarage med spolhall och ställer aldrig av mina älsklingar men då finns det ingen rost på dem heller så då kan jag köra året runt :D | |
|
Man får ju dåligt samvete och samtidigt blir man avundsjuk. Micke, vilken puts! Nu måste jag tvätta Touringen till helgen igen....phuu Det finns inget som sporrar mer än andra som visar upp blanka snygga, välservade bilar! |
|
| det här vaxet som är med färgpigment som medföljer en krita......jag lade på det på bilen i veckan den ser ut som ny och alla kollar på den..jag hatar matta bilar , så det är alltid kul att köpa en matt bil när man kan få ordning på den inom några minuter, jag förstår inte varför en del folk inte sköter om sina bilar...ids inte? eller dom kanske gillar norskt krom = rost | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.