AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
822

Har era hundburar fått plats?

Vi fick igår hem vår hundbur som vi beställt. Den skulle vara måttanpassad får e34:an och allt verkade bra tills vi skulle stänkga bakluckan. Då märker vi att buren inte går att skjuta in de sista 3-4 cm som behövs för att stänga luckan. Såg sedan att det sitter en rund plastprofil längs hela överkanten på ryggstödet som sticker ut en sådär 4-5 cm.

1. Har ni haft denna plastprofil eller har burarna fått plats ändå?
2. Hur tar man bort denna profil, jag ser inga skruvar och vill inte rycka sönder hela profilen.

"De tår du trampar på idag kan ha direkt förbindelse med den rôv du är tvungen att slicka imorgon."
Visa användare
1.424
Patrik_N
[E91] 325iT -06
Frilansare Micke Olsson har/hade hundbur till sin som också var måttanpassad och den var tydligen perfekt. Minns dock inte märket på den..
Ang. plastprofilerna så skall dom gå att få bort med lätthet, om du inte har skyddsnätet som man kan dra upp (som jag har) för då verkar det som om dom sitter fast.
Jag TROR att du fäller ryggstödet och sedan drar bort plastskydden "ut genom dörren" så att säga.. men jag är lite osäker. Dom är demonterbara iaf, om du inte har skyddsnätet som sagt.

Mvh
Patrik

___
K-na BMWPower meet, Autumn Ed. Länk
Jo jag vet att Micke har haft en bur, faktiskt från samma företag som jag beställt ifrån.

Ska pröva att "dra ut dem genom dörren" ikväll när flickvännen kommer hem med bilen.

"De tår du trampar på idag kan ha direkt förbindelse med den rôv du är tvungen att slicka imorgon."
Visa användare
1.424
Patrik_N
[E91] 325iT -06
Micke tog bort dem när vi var på Knutstorp och jag såg det, men minnet tryter...han ville inte ha dem under huvudkudden i hotell-sängen ;-)
Men Micke svarar snart...jag lovar =))

Om det är någon som vet om det går att demontera dessa även när man har skyddsnätet?

Mvh
Patrik

___
Japp, Patrik har rätt.
Fäll sätet och dra ut dom genom dörren. Jag var oxå tvungen att ta bort dom när jag hade buren i bilen.

___
Min sida: Länk
mackan325
PLastbitarna sitter med bajonettfattning (heter det så??) och kan skjutas mot dörren 4-5 cm så lossnar de. De sitter dock säkert ganska hårt om du inte gjort det förut.
mackan325
Ja, nätet sitter i en likadan plastprofil fäst på samma sätt.
Burtillverkarna har alltså inte tagit hänsys till denna plastprofil vid tillverkningen? Låter konstigt tycker jag då de säger att den är måttanpassad, då vill man ju slippa plocka ner delar av bilen. Det är ju liksom det som är meningen med en måttanpassad bur!! Eller.......

Visa användare
1.424
Patrik_N
[E91] 325iT -06
Då är det bara mer våld och vaselin som gäller ;-)
Den rörde sig en bit, men jag vågade inte vålda mer iom att det är plast och 8år gammal plast kan vara hur fin som helst..eller inte..

Mvh
Patrik

___
berg35:
Jag tyckte oxå det var konstigt för det ser inte så kul ut innanför plasten.
Där borde dom tänkt om lite.

___
Då var det klart, demontering skedde exakt som Patrik_N skrev.

Det visste jag väl. :-)))

___
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.