AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
667

Vad ska man ge för en 535i -88?

Som rubriken lyder, hur mycket?

Bilen är svart, lite rost finns. På takluckan och någon lite fläck till.
Lacken ser ut som på en 15 år gammal bil, alltså en del stenskott och några repor, men inte så jätte farligt.
Det är en ganska ordentlig reva i förarstolen men i övrigt är inredningen i bra skick.

Den har gått ca 22 000mil. Motorn är renoverad, med ny kam osv.
Bra sommar däck på orginal krysseker, inga vinter hjul.
Motorn och drivlinan låter frisk och går smidigt.

Bra skick på bromsar och en del bussningar är bytta i bakvagnen.
Kvitton på reparationer finns.

Den har klimatanläggning men den måste fyllas. Stora färddatorn och farthållare. Inte skinn.

Något jag glömt?
hej! jag skulle då inte ge mer än ca,15-20,000kr finns mycket bra bmw bilar för rimliga pengar nu.

lycka till

Mvh

för 15000 -20000 for du väl en 535 fast e28 en bra e34 535 kostar runt 45000 - 50000 jag tycker att om bilen är i bra skick i drivlinan (Motor, växelåda, bakaxel) alltså inga missljud!!! samtidigt inte så mycket rost for du en jä...vla kul bil mycket kraft + väldigt bekväm att köra.. inredningen går att fixa en stol kostar typ 500.- på någon skrott... och rosten som finns går att laga om det är alltså inte så farligt mycket!!!

M.V.H

Mauritx......
Titta på flera liknande bilar, testa av säljarna vad de släpper dem för så kommer du sannolikt att inse att en fin 535 88:a inte kostar 15 KSEK(om du inte har tur förståss!), men högst osannolikt 45-50000 som anges i inlägget nedan heller. Lycka till!

/Simon
Efter att sedan igår kollat på alla annonser jag hittar ser de ut att ligga någonstans runt 30 max 35 för en med liknande utrustning och skick.

Ska ta ett snack med ägaren idag...

Fortfarande intresserad av åsikter, jag har bra dålig koll på 5 serien.

En annan sak, jäklar vad många 525i det är till salu. Billiga är dom också...bara en iaktagelse efter alla annonser;)
525 24V är endast marginellt långsammare än 535.

/Simon
Enligt modellguiden skiljer det nästan 1 sekund 0-100, verkar konstigt dock.

Det är iaf inte därför jag är intresserad av den.
Gissar att det blir svårt med denna dock, ägaren verkade ha annan pris uppfattning än mig.
Titta på andra 535or om denna inte passar dig, verkar inte saknas alternativ. Dock är det sannolikt inte så lätt att hitta en 535:a från 88 i riktigt bra skick, den är 15år....

/Simon
-BeeMWe-
När det gäller dessa bilar som tenderar att gå ganska hårt får man punga ut med lite mer pengar om man vill ha en som inte tickar eller sprutar ut olja ur diffen och inte är kexig i kanter och runt tanklock. Om man nu värdesätter sånt, kanske bara vill bränna gummi med den.

525 24V är långsammare på pappret och BETYYYDLIGT långsammare på vägen. Jag lekte med en sådan 24v bil i somras på en raksträcka, när han skulle köra om petade jag i 3an och åkte ifrån honom hur lätt som helst. Enbart skitsnack när man jämför 525an och 535an.
Den här är kexig under tanklocket;)

Men den läcker inte olja och tickar inte.
Blev ingen affär.
Han ville ha 40, hävdade att han kunde få 50 stockholm. Så jag önskade honom lycka till.

Den var inte värd de pengarna...
Men den var lite intressant så jag kanske skall kolla efter en annan.
-BeeMWe-
Lägg till några tusen så får du min :) Den har inget kex hehe.
Jag tänkte vi kunde göra en vettig deal, han var intresserad av min bil. Men han ville inte betala något nästan för min heller visade det sig.

Skicket var ok för mig, tänkte ha den lite som tillsvidare bil. Hade varit ok för typ 32-33 av jag kan se jämtemot andra.

Ska du(beemwe) ha ca 42 och den fin skulle jag inte tveka om det var en sådan jag var ute efter.
-BeeMWe-
Får jag 44 och behåller stereo och vinterdäck så kan du hämta den i helgen, jag betalade precis skatten på 1900 kr.

Maila mig på carl.adam.andersen@home.se om det är intressant.
Är inte så bråttom just nu.
Skulle behöva sälja den jag har nu i så fall. Har inte plats för fler bilar just nu.

Ska ta en funderare på vad som skall hända med vagnparken över vintern.
Det är bara en sak som jag vill tilläga till alla drömare som tror att de kan få en bra BMW för en liten peng... Man För det som man betalar för... jovisst det går att köpa en 535 for 20000 - 30000 men i vilken skick?????? Det är sånna som är som gjort att vi som har bra bilar skiter i en att lägga så mycket pengar för reparationer och kör slut på de, eftersom man vet att man kommer inte endå att få någonting för sina fina pärlor . Men det är bara så om några år här i sverige ska inte fina nån fin bmw kvart som är svenksålt om ni vill ha en fint bil för så lite pengar går till tyskland och importera en som har en ärligt service bok....

M.V.H

MAuricio
Ni
861
Nike_Boy
520d Xdrive G30 - 2017
Går även jag i säljartankar.... Hoppas på att få runt 50k utan stereo. Bilen är kanonfin och lackar jag huv+tak och byter ac kondensor så är den i "mint condition" =)
-BeeMWe-
Känns skönt att det finns andra 535er i bra skick så inte alla har 30 papp som riktpunkt.
Vem har sagt något om att ha 30 tusen som riktpunkt?

Ni verkar lite paranoida.

Och vem har pratat om någon under 30?
Maurixt, håll dig till vad som det pratades om.

Jag har hela tiden sagt att om bilen är i mycket bra skick(relaterat till ålder naturligtvis) så skulle jag inte tveka att få betala 40-50 tusen för en tidig 535i.

Men nu handlade det om en bil i inte riktigt bra skick enligt mig med ca 22 000mil på mätaren. Det är bilar med sådant skick och mil som jag jämfört annonser på. Då ser det ut som att den skulle vara värd 30-35 000kr.

Och när det gäller vad man kan få betalt eller få betala är det vad marknaden erbjuder som spelar roll, tillgänglighet och efterfrågan.

Efterfrågan på E34 är inte så stor, speciellt inte på 535i. På grund av höga ägande kostnader. Däremot finns det hur många som helst till salu. Det ger låga priser! I det är det inte relevant hur mycket bil det är.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.