AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
543

E46 cupé fråga?

Är det någon som vet ifall elstolarna i cupén är kräver minnesfunktionen för 3000 spänn för att kunna vara personligt styrda av olika nycklar. Det verkar om man läser broschyren som att det funkar utan minnesgrejjen men det är lite otydligt skrivet. Nån som vet??
ch
212
chris
330 coupé -02
Måste ha minnes-funktionen för att det ska fungera
Berra
Hej!

Köpte en ny 325Ci för några månader sen och enligt säljaren så skulle stolarna ställas om via nyklarna. Men då jag lånat ut bilen och en annan nykel så fick jag trots det ställa om stolen efteråt.

Så det verkar som om minnesfunktionen behövs.

325Ci-01 M-utr.
As
11.614
Asken
750iL L7 -00
850 CiA -95
944 Turbo -90
i3 -22
Kubistar -08
Jepp måste ha minnesfunktionen.

Ju fler cylindrar desto tommare plånbok:-)
Sipp
Jag tror det fungerar även utan stolsminne, men du måste "aktivera" nyckeln hos en BMW verkstad.(key memory).

hej
Soton
Det funkar utan stolsminne. Det måste som sagt aktiveras av BMW key memory.
sa
26
sammeo3
330ci - 01
Till Soton:

Det är stolsminnet á 2.300 Kr som gör att man kan styra stolarna med nycklarna.

Kan man styra stolarna med nycklarna utan stolsminne
i bilen är det ju ingen vits att köpa till det överhuvudtaget.

Sipp
Till sammeo3 ??? ähh, nog kan väl de tre minnena för olika stolsinställningar vara bra utan själva kopplingen till nyckeln.

Själv tycker jag nämligen att båda funktionerna är bra. Vill inte vara utan de tre minneslägena.
Sipp
Jag får nog backa från min uppfattning att det även ingår i stolar utan minne. När jag lusläste både instruktionsboken för e46 och e39 så verkar det som man måste ha minnesfunktionen.

Men jag står kvar vid att jag gott kan tänka mig att lägga på några tusen för de tre minnena även om stolen kunnat styras av nyckeln utan dem. :-)

hej
Soton
Jaha då ljuger min servicekille i så fall.
Sipp
Jag hade också hört att det skulle gå men instruktionsböckerna indikerar annat. Men det kan ju vara så att en positivt inställd servicekille vet hur man gör även utan minne.
sa
26
sammeo3
330ci - 01
Till Sipp:

Är lite konfunderad och känner mig lite trög, dock
ställer jag frågan:

Sista meningen i ditt inlägg idag 10.16, vad betyder
den?

Om man nu i en bil utan minne hade kunnat styra stolarna enbart med nycklarna, vad är det då för vits med att köpa till stolsminne?

js
Sipp
Jo, min poäng är att med de tre minnena så har jag ett läge för "sportig" körning och ett för stadskörning inprogramerat. Dessa skulle jag vilja ha även om min nyckel kunde ställa in stolen utan dessa fasta minnena. Jag slipper då alltså att småjustera stolen för att hitta mina "favoritlägen" när jag vill ändra från "nyckelläget".

Verkligen en onödig finess men som jag var beredd att betala för. Visst är jag lat?!? :-)
Verkar klurigt det här. Jag har precis köpt mig en 325Ci och den har som standard elstolarna, dock utan minne. Jag skulle vilja ha en nyckel till mig och en till min flickvän, med olika lägen för stolarna. (Jag sitter lite mer tillbakalutat ;)). Om det nu är så att minnesfunktionen krävs, är det någonting som går att efterbeställa?

sa
26
sammeo3
330ci - 01
Faktiskt det lataste jag har hört i hela mitt BMW-liv.
Men jag köper det till fullo.

js
sa
26
sammeo3
330ci - 01
Till CHF:

Vet ej om det går att efterbeställa, men om
det gör det skall du absolut göra det.

Ovärderligt med stolsminne när man är två
som kör bilen.

Dessutom ställs ju ytterbackspeglarna om för varje minne, tillochmed klimatanläggningen om ni så vill.

js
Fan det slog mig just. Jag har sportstolar, är det någon skillnad i så fall?
sa
26
sammeo3
330ci - 01
Till CFH:

Nix, ingen skillnad.

js
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.