AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
884

Har 535 touring i E39 tillverkats?

AM
2.177
AMET
Bmw 320da - 09
Bmw I3

CS 7425
Jag tittade i modellguiden ang. om 535 E39, och där så står det att 535 inte finns i touring..

Stämmer det att BMW 535 inte har tillverkats i touring?

Ni som har 535 kan inte ni skriva några rader vad ni tycker om denna modell..
Scheckheft
Hej, nej finns inte som touring. Bilen såldes heller inte i Sverige. De 535:or som finns i Sverige är import allihopa. Gör en sökning på 535. Finns lite trådar där folk berättar hur det är att köra och äga en sådan bil.

Mvh
Scheckheft
______
Länk
El
210
Ellinas
535i/E39-99
Hej

Att 535i/E39 finns eller har funnits enbart som limousin, tycks vara en sanning med modifikation. En 535iA Touring 1998 finns i alla fall registrerad i Galleriet, så BMW har nog tillverkat några få exemplar, förutsatt att bilen i Galleriet inte är en modifierad Touring förstås beträffande själva motorn.

En annan halvsanning är att alla 535i/E39 i Sverige skulle vara importerade. Jag har läst tidigare här på Forumet att BMW-importören skulle har tagit hem 535i/E39:or på beställning, så några få svensksålda lär finnas också.

Ellinas
Den enda sv-sålda 535i E39:an jag sett är diplomatregad titansilver facelift så några få finns det.

535i Touring E39 finns däremot inte tillverkad från BMW mailade ägaren till den i galleriet utan att få svar den är helt klart modiferad eller bara på hittad.

Mvh Stephan
Scheckheft
Hej, mycket riktigt att det finns en 535 touring i galleriet
Länk
Jag har aldrig sett en touring baserad på 535 modellen. Frågan är om inte detta är en modifikation. För att få visshet ska man naturligtvis kontakta BMW.
Officiellt ingick inte 535:an BMW Sveriges modellprogram. Sedan påstås det i en annan tråd Länk att några bilar togs in på beställning, vilket iof kan stämma. Alltså import på beställning.
Ellinas - jag skulle vara lite mer försiktig med sådana uttalanden som "halvsanning". Finns inget belägg för det.

Mvh
Scheckheft
______
Länk
hittade för nån månad sen på mobile.de 2 st e39 3,5 touring båda bilarna var mörkblåa!

"Brings Me Women" (Hur det ska gå till?)
BMW individual bygger väl vad man vill ha ( och kan betala för sig), kan det inte vara så 535 Touring uppståt??

Sök inlägg först, fråga sen! (gammalt BMW-power ordspråk) Länk
Visa användare
ProPro-medlem
23.268
hasso
520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247
Monark 50S 69-71
Ariel LH Colt -1954
Yamaha xs400 12E Seca -82
Honda CB 650-82
Captur Intens II-19
Hur som helst är dom väldigt sällsynta av 374 st E39 535 så var ingen en T i en sökning på mobile.de.
Nu ökar mystiken innan nån sett nån live.

///MVH Hasso
Länk

Visa användare
96
ArchAngel
750iA -92
hade vart sköj o e faktiskt.
men jag funderar på om jag fan inte sett nån sån nån gång i gbg!
ähh....de e nog bara hjärnspöken ;)
pe
207
peca
E61 Touring LCI
Försökte göra en sökning på 535 touring på bmw.de men det finns inte med som alternativ ens. Därför mycket skeptisk till att den finns i detta utförande från fabrik!!
LN
497
LNBT
S6Plus
Ingen 535 Toruing att beställa här inte men en del annat kul o se i optionslistan.
Länk

Sparar till en ALPINA B10 V8
Länk
V8 S kommer vara en kultbil=för dyrt :(
Visa användare
ProPro-medlem
23.268
hasso
520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247
Monark 50S 69-71
Ariel LH Colt -1954
Yamaha xs400 12E Seca -82
Honda CB 650-82
Captur Intens II-19
Någon med signaturen Philip har vad jag minns lagt in/sagt sig äga suspekta bilar tidigare,men jag vill inte framhålla att det är samma person som figurerar med 535T i galleriet.
Och det är länge sedan så nåra detaljer kommer jag inte ihåg, bara nått som finns i bakhuvudet.

///MVH Hasso
Länk

El
210
Ellinas
535i/E39-99
Scheckheft …

”Halvsanning” tolkar jag ”till viss del sant”. Du kanske har en annan tolkning på ordet!

Ditt påstående ”De 535:or som finns i Sverige är import allihopa” är just till en viss del sant, med tanke på att de svensksålda bilarna är så pass få i förhållande till det totala antalet som rullar i landet.

Men om vi nu skall prata om ”belägg” för ens uttalanden, vill jag då fråga dig om vad du hade egentligen för belägg för just ditt uttalande? Eller var det kanske en omformulering av vad du hade läst eller hört tidigare? Du skall veta att det är helt OK för mig i så fall, jag kräver inte någon på några bevis. BMWPower är när allt kommer omkring ett diskussionsforum och inte Sveriges Riksdag, eller hur?

Ha det gott

Ellinas
Sc
89
Schwabinger7
330i - E92 - 2008
Den bilen i galleriet är en fake, man behöver bara titta på kombi-instrumentet (andra bilden) så ser man att han bara har lilla färddatorn och den stora färddatorn är standard på samtliga V8:or, alltså fake.

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.