AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
686

Knackande ljud från vänster hjul ? Hjälp !

dr
172
draven
328i-98 E46
Har en 328i A -98e46. Har haft den i GBG för valsning av bakre skärmanterna och när jag körde hem bilen hörde jag ett knackande ljud som kom ibland från vänstersidan bak. Trodde först det var verktygslådan i bagaget som skramlade.. Men har nu hissat upp bilen 3ggr och snurrat på hjulen kollat lösa delar utan att hitta något skruvat fast div lösa skydds plåtar... Dock känner jag en vibration i vänster driv axel när jag snurrar på hjulet och den finns inte i den högra.. Jag behöver nu en vägledning på vad detta kan vara så att jag inte behöver betala astronomiska belopp hos BMW när jag lämnar in bilen ....
Det skulle kunna vara krängingshämmarstaget vänster fram som är glapp. De låter ungefär som du beskriver. de kostar 290 kr på bmw.

Bitte, benutzen Sie die Suchfunktion.
Bruka sökfunktionen först fråga sen.
BMWCS Syd #05392
dr
172
draven
328i-98 E46
Tackar, men vänster fram ??
Det är vänster bak som låter illa . Ursäkta om min beskrivning är litte "luddig".
Det sitter krängningshämmarstag bak och fram.
Titta på Länk

Så ser den bakre ut. Jag har precis bytt mina främre och blev av med ett irriterande ljud vid ojämnt underlag.

Bitte, benutzen Sie die Suchfunktion.
Bruka sökfunktionen först fråga sen.
BMWCS Syd #05392
dr
172
draven
328i-98 E46
Hittat felet !!
Det var en sliten bussning. Kostade 1000:- att byta. Man såg tydligt skillnaden om man jämförde med det andra hjulet..
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.