AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
961

vad betyder züsatswasserpump

kn
310
knudi
535i -92
Nån som kan förklara vad det ordet är för något.
jag har probs med säkring 9 i bilen den smäller direkt jag sätter i en ny utan att jag tutar eller har ac:n på ??
Strange därför undrar jag vad detta ordet zu¨satswasserpump är om det kan vara en orsak att säkringen smäller annars får jag felsöka tutan o ac:n

200km/h-50km/h på 1s
Länk
Scheckheft
Hej, Zusatzwasserpumpe betyder extra vattenpump.

Mvh
Scheckheft
______
Länk
kn
310
knudi
535i -92
öhh finns det nån sådan i min bil eller är det något extratillbehör

200km/h-50km/h på 1s
Länk
Visa användare
1.424
Patrik_N
[E91] 325iT -06
Jag vill minnas jag läst att det ev. finns en liten cirkulationspump som matar värmepaketet med vatten, men jag är inte säker. Kanske är det denna som strejkar.
Någon annan pump vet jag inte...

Mvh
Patrik

___
K-na BMWPower meet, Autumn Ed. Länk
kn
310
knudi
535i -92
ja nu när du säger det tycker jag att det är lite lam värme i bilen motorn e ju normalvarm men i kupén blir det inte så våldsamt varmt
kn
310
knudi
535i -92
Scheckheft stämmer nog som du säger säkringen har inte brunnit tidigare när man inte har haft värmen påslagen får kolla upp det där
cirkulationspumpen sitter under värmeventilen. den ska gå igång
när motorn har nått en temp på ca 40 grader. hade själv problem med dålig värme vid tomgång, visade sig att styrenheten till kliman hade gett upp. har du "stora kliman" så styrs pumpen av styrenheten ( vet inte hur det fungerar med"lilla kliman").

nickeberka
kn
310
knudi
535i -92
det är pumpen som brunnit för när jag kopplar ur den håller säkringen och me ens jag trycker ihop kontakten så smäller den.
1150 inkl moms på bmw =(. men man måste la ha den om man inte vill frysa i vinter

200km/h-50km/h på 1s
Länk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.