|
|
|
|---|---|
|
Det är så att jag har köpt mig en porsche 968 -92 för några veckor sen. På framdäcken har "bäst före" datumet gått ut för länge sen, men även bakdäcken har sett sina bästa dagar. Det sitter 205/55 16" fram och 225/50 16" bak. Har funderat på att byta upp mig till 17", men jag tror inte att jag kommer att märka så stor skillnad vid bankörning jmf. med originalstorleken. Så nu har jag beslutsångest. Vilka däck skall ja välja? Lågbudget standard däck (typ Falken/Avon) ca 1000:-/st Premium däck (typ F1/ContiPremium Contact) ca 1300:-/st Riktiga R-däck (Yokohama A032) ca 2200:-/st Bilen kommer endast att entusiastköras (läs bana) då och då :) + en liten tur på vanliga landsvägar. Vad har ni för erfarenheter av standard däck alt. R-däck? Vad skall man välja för att få ut mest för pengarna? Pengar finns inte i överflöd precis, men det är ingen direkt kris heller. Ovanligt va?:) Mvh Marin | |
|
Tja... har bra däck helt nya kumho.... |
|
|
På bana är R-däck absolut oslagbara, men det visste du nog redan :) Jag skulle rekomendera dig att köpa Conti. Har goda erfarenheter av dem! Mvh, Kalle ____ Min 320iK: Länk |
|
|
Ska du köra med R- däck på gatan så kommer dom att fungera som en blästermaskin, bak går väl an men fram blir det inte roligt. //Ticco www.ticco.com |
|
|
Menar du att det blir så mycket grussprut?! Då kanske man skall montera gamla hederliga stänkskydd:) Eller man kanske kan klistra dit en transparent plastfilm på trösklarna. >>Ticco Har du några kontakter ang. r-däck? Vi är ju landsmän, så vi kanske kan hjälpa varandra:) PS. Brorsan bor i Gbg. Mvh Marin |
|
|
Ja det skvätter en del när dom har blivit varma. Har tyvärr inga kontakter på R däck. Här är ett däck som klibbar jäkligt bra: Länk //Ticco www.ticco.com |
|
| Har du pengarna så tycker jag att du ska köpa Michelin PS2. Riktigt, riktigt bra på alla sätt och vis. Bara att fråga Asken vad han tycker om sina däck... :) | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.