AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
496

Vad skall man sälja sin 325:a för?

Hu
3.734
Hubbe325
520dAT -08
Observera att inte frågan var "varför" utan vad ska man sälja den för.
Det är en 325i -95
Cosmossvart lack, (bra skick, dock nyomlackad baktill pga skadegörelse).
Svart skinn i toppskick, inte en skråma eller fläck.
AC, ej klima. Men väl fungerande. provtryckt och fylld i Augusti-03
Motor och kupévärmare.
Sommardäck på 17" BBS RK2 fälgar i mkt bra skick.
Vintersulor på 15" BMW original LM fälg i tveksamt skick(runda men lätt fula)
Bilen har rullgardin bak, vinge på bakluckan och vita blinkers x6.
Det finns även ögonlock och läpp under spoilern till den men dessa är ej monterade.
Bilen har servicebok och är nyservad. Den har gått 15300 mil.

Vad är rimligt att jag kan få för bilen?
Och kom inte med några löjliga förslag runt 50tusen, för det vet både ni och jag att det inte stämmer. (hade annons ute på 50´ , när jag skulle gifta mig, som mina "kära" vänner hade satt ut, då gick inte telefonen att använda på 3dagar...)

Hubbe.
Visa användare
2.049
wolv
330it -02
100-120k kanske?

__
Länk
Visa användare
8.958
acey
GT3 RS
M3 Touring
wolv: Är du full 11:20 en onsdag ;)) 120k kan man nog glömma men någonstans i spannet mellan 75-85.000. Problemet är att i stort sätt får du en 328a för samma pengar eller i närheten. En roligare motor och för de flesta faktiskt lägre försäkringskostnader.
Hu
3.734
Hubbe325
520dAT -08
Wolv: Bilen är såld till dig! du får den till kompispris eftersom du bjöd så duktigt, endast 100kkr!

acey: Det är sant att det finns 328:or i de prisklasserna, frågan är bar skicket på dem.. Men det brukar inte störa köparna, bara bilen är billig så..
Det är ungefär där jag räknat med att hamna.
Skall nog satsa på en annons straxt under 90 och se vad som händer.
Dessvärre har jag inte tid hos lackeraren förrens 25 sept.
J-la ligister....
Visa användare
2.049
wolv
330it -02
acey:
Hoho, klappkanon ;)

Hubbe:
Vilken magnifik affärsman jag är! ;)

Jag tog nog i lite för mycket va, inser det nu.....men jag kollade runt i BMWBörsen och faktum är att de 95:or som finns där (icke cab el. td) ligger mellan 88 och 118k. Det är endast 4 st och bildar kanske inget något empirisk jättestort material att forska i kanske ;)

Vilken bil har du tänkt köpa härnäst?

__
Länk
Visa användare
8.958
acey
GT3 RS
M3 Touring
hubbe325: Nej inte just i din priklass men runt 100k så får du ett exemplar som är i bra skick och kanske även "digital" kliman. Tror som du att en annons strax under 90 är bra.

Tror som Acey ungefär....testa och se, SCHiin är mycket viktigt för många spekulanter!

/Simon
Hu
3.734
Hubbe325
520dAT -08
Jag hade era åsikter härifrån i bakhuvudet när jag köpte den så skinn och fungerande AC var minimikraven.
Sen är det ju synd att inte fälgarnas värde återspeglas bättre i bilens pris. (fälgarna kostar 6500-7000kr/st) men man får aldrig igen ens hälften för sådana saker och de satt ju på när jag köpte bilen.
Kan vara läge att sälja bilen med vinterdäck utan de dyra fälgarna och få mer totalt då! Dock underlättar det säkert försäljningen att det ingår fina och kostsamma fälgar!

/Simon
Hu
3.734
Hubbe325
520dAT -08
Ja jag har ju inte betalt extra för dem, så att säga.
De kommer få sitta på för annars ser ju bilen ut som ett lass skit...
Antagligen svårsålt utan sommardäck.
Lite synd bara, jag gillar de fälgarna...
Min första tanke var att behålla dem till den nya bilen, men det blev ingen E46:a.
Visa användare
8.958
acey
GT3 RS
M3 Touring
Man får betänka att det förmodligen kommer bli lite trögare att sälja bilen framåt oktober-november. Inte roligt att köpa bil då, även om 325an inte är en säsongsbil.
Hu
3.734
Hubbe325
520dAT -08
Jag vet och det är så j-la surt, för jag tänkte ju sälj den nu i aug/sept, men så var de jävla idioterna på den och repade sönder den....
Visa användare
2.049
wolv
330it -02
Hubbe, se sista raden i mitt förra inlägg.... :)

__
Länk
Hu
3.734
Hubbe325
520dAT -08
Wolv: eeehh,,,, det vågar jag knappt nämna här...
Tyvärr drev den undermåliga kvaliteten och rostgarantin bort mig från märket.
Men det är bara en paus, jag återkommer snart, håller på att övertyga tanten om att hon skall ta T4:an och att vi säljer hennes Yaris, då kan jag köpa mig en BMW igen. Vi behövde kombi och jag vågade inte köpa E46 kombin, för den har så många problem och det tolererar jag inte på en såpass dyr bil. Så jag backade 100flak och köpte en ganska rolig kombi. (men det är ju ingen bmw)
Man kanske blir med en z3:a till våren, vem vet?
Men jag kommer nog dyka in här ibland.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.