|
|
|
|---|---|
Rolv |
Funderar att byta luftfilter och chips. Är det värt pengarna? Vilka sja jag vända mig till??? (Har en 325:a -93) |
|
Jag kan lova dig att det är värt att chippa din 325:a. Du kanske kan vända dig till Motor Nord i Sundsvall, men jag vet om de har gått i kunkurs, sa en kompis men det är bara att ringa. //Schnitzer |
|
Orson |
Nej, inte värt pengarna. Med mycket stor vilja kanske du kan märka en skillnad. Köp en rolig kam i stället. |
|
Om det är värt pengarna är en fråga om vad man förväntar sej av chippningen.Jag har chippat,bytt filter och avgassystem...och visst är det skillnad på min bil före/efter,men det har inte gjort något underverk med bilen.Endast en kam gör ju inte heller något underverk,men bäst är naturligtvis om man gör både och.Jag ångrar i alla fall inte min chippning,men en kam står på "önskelistan" här näst. Lycka till hur du nu än gör. |
|
|
Jag har chippat + bytt till JR filter i min 530iA -95 och jag blev klart nöjd dvs. av det man kan förvänta sig. Det sker ju inga mirakel och den blir ju inte som en M5 eller så men ändå..... (BSR-chip) En kompis har en 325:a med chip, konat JR-filter samt sportavgas från kat och bakåt. Jag kan säga att den sticker rätt bra faktiskt så chippa din 325:a. Byt till ett konat filter och släng bort den gamla luftburken. BMW CS 3909/530iA+chip(BSR) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.