|
|
|
|---|---|
changco |
Måste bara berätta en rolig incident som jag var med om igår. Var hemma hos mina föräldrar och åt lite mat sen fastna jag vid datorn och mina föräldrar gick ut med hunden. Då ringde det på dörren så jag slog av musiken och gick ner. Där nere stog det en gammal man ca 55 han hade en gammal sliten jogging overål och en gammal tax som såg minst lika sliten ut, tänkte va fan är nu detta. Då fråga han om roger var hemma (min far). Ne han är ute och går med hunden. Happ sa den gammle mannen, men du har har gubben bytt upp sig ser att ni har en bra mycket finare bil på uppfarten än vanligt (har en s**b 9-3) HEHE nejdå det är min, men ska säja det till far. Han berömde bilen och gick iväg, stängde dörren och gick in till datorn med ett leende på läpparna :) Trodde inte svenskarna var sådana, men finns tydligen undantag :) |
|
Alltid kul när man får beröm för bilen :-) Länk |
|
changco |
Japp, speciellt när man kan sätta dit far, han gillar inte min bil. Men ska få han ändra uppfatting, för nu när alla kommer hem och min bil står det är det jag som får beröm. Kul är det för man ser hur irriterad han blir varje gång. |
|
Samma sak här. Mina föräldrar har ännu inte insett hur härligt det är att äga och köra BMW. Har försökt övertala dem i snart tre år men de vill inte lyssna. Pappa gillade dock 750ial Highline som jag hade samt M535ia:n *ler* Det är nog mest mamma som sätter sig på tvären...annars hade det väl stått en fin 3-serie kombi av nyare årsmodell i garaget *ler* Länk |
|
|
Brukar knorras från föräldrarnas sida en del varje gång jag köpt bmw har det vart gnäll men har man lämnat bilen hos dem nån gång o stuckit nånstans då har dem vart ute o kört o sen har man fått höra vilken skön bil att köra. 200km/h-50km/h på 1s Länk |
|
changco |
Det är väl säkert så att 325an inte riktar sig mot personer runt 50år som vill åka gubbräser :/ men från mor får man bara posetiva reaktioner och bidrag till att hålla bilen i topptrim:) dock förstår hon inte hur bakdäcken redan kan vara totalt slut som var helt nya i mitten av sommaren. |
|
det var farsan som tyckte att jag skulle ha BMW...den här blir bra sade han och påpekade att jag iafl satt säkert om nåt hände... Frazze Lev fort, dö ung och bli ett vackert lik!!!! |
|
|
Kul med kul möten. Hade ett själv nyligen. Framför mig när jag var på väg ut ur affären, gick ett äldre par. Av den släpande, staplande samt låångsamma gången att döma verkade det närmast döende. Säkert var de 110 år gamla. Minst. Väl ute på parkeringen ser jag farbrorn hasa sig fram till sin bil, en snorfin E34 540, grönmetallic med beige skinn. Vi får ögonkontakt när jag ska hoppa in i min muppbil och han fyrar av världens leende tillsammans med en ögonblinkning. Han var skapligt nöjd med sin kärra. Rätt skönt. Länk |
|
| Alltid kul å se gammla äckligt fräscha bilar! men va ska den gammla mannen me en 540 å göra!? V8 me nästan 300 pållar..:) i försej lär den in kosta så många slantar om året på honom... | |
|
Jag tjackade min kärra för tre år sen. Dröjer knappt 10 månader så köper sig farsan en 325 88 touring som andra bil. Han har alltid varit Volvo-freak och alltid haft Volvo i 30 år. Sen blev syrrans NisseLasse också sugen i somras. Så han köpte sig en 325 cab 87:a. Alltså tre st 325:or i familjen! Allt p g a mig! =) |
|
|
Har själv stött på kostiga gubbe. Tankade bilen förra sommaren och lämnade framrutan nere när jag gick in för att betala, står i butiken och ser en gubbe gå fram och stoppar in hela överkroppen i bilen för att kolla... gör man så? Betalar och går ut då har samma gubbe öppnat dörren och är på väg att sätta sig i... Ställer mig intill bilen och frågar vad sysslar du med då? Då får jag svaret läcker bil vad är det får något? Tydligen så tyckte han det var helt ok att göra så... |
|
|
Doggeli: Nästa gång de händer, tryck på låsknappen och håll den intryckt :) BMWCS Syd #05392 Länk Bruka sökfunktionen! |
|
|
var och släckte en 2:a på morsans coupe-merca på drive-in bes för några dagar sen. i kön brevid för kontrollbesiktning står det en e34 (diamantsvart förstås), tänker inte så mkt mer på den. han får grönt ljus och får köra in i hallen, 30 sek senare får jag också grönt ljus och kör in i samma hall fast porten brevid (det är "2 bes. banor" i samma hall) går och betalar för efterkontrollen, där står en gråhårig gubbe (typ 60 bast) och gör sin betalning. sen när jag betalat går jag till coupen och lägger in kvittot då hör jag: hörru grabben fin bil du har osv. vi står o pratar litegrann, kommer in på hans bil under konversationen, som visar sig vara en 530 -93, jag berättar för han om oljepumpsbultarna, och han blir jätteglad av att få höra detta så han skriver upp de på en lapp för att komma ihåg det. säger att jag haft en nästan likadan bil tycker att det är en härlig modell osv. han bara skrattar o håller med, kollar sen in i hans bil och ser att han har sportstolar + lite annat lull-lull. säger då: inte undra på att du tycker den är så go att köra, du har ju de å de o pekar på det mesta jag inte hade i min 520 -89. han skrattade bara, sen blev morsans bil klar, han önskade mig t.o.m lycka till! "Bara för att jag inte bryr mig behöver inte betyda att jag inte förstår." -Homer Simpson |
|
|
Hmm.. En bekant till mig hade ett mindre trevligt möte nu i helgen precis innan lördagens obligatoriska race på militärflygfältet utanför knislinge: Han kom åkandes med sin 540 E39 här genom Hässleholm när någon idiot drog en sten genom bakrutan på hans bil, som tur var så tog den bara rutan, men ändå.. Bara för att man är avundsjuk på folk som kör underbara bmw, så behöver man inte bete sig på det viset.. Önskar nästan att jag råkar ut för samma puckon, då får de en snabbkurs i hur fort man måste springa för att undkomma en kula.. :) Puttar hellre min beemer än puttrar runt i annat.. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.