|
|
|
|---|---|
| Ja då är det ett faktum först brinner bilen, och nu när den rullar igen så händer nästa grej, antingen har topp packningen gått eller så har toppen spruckit,den rycker vit som bara den, går det att lyfta av toppen utan att plocka av insuget? ska hämta ett nytt block och oringa och kompsänka i vinter så det klarar överladdning. vart köper ni packningar? billigast? Mn eller? och gör det någon skillnad att sätta dit packingen som är 0,3 tjockare?? | |
| Man får av toppen med insuget på om man vill. Skulle tro att det bara är packningen, för när toppen spricker så är det alltid genom lagerbockarna och då blandar den bara olja och vatten. Du vinner ju en viss, om än mkt marginell kompsänkning på att använda en packning för planad topp. Packningarna kostar runt 500 kr var du än köper, nån hundring till för planad topp. | |
| När jag byter toppackningar, låter jag oftast insug & grenrör sitta kvar på toppen och därmed spar man in lite packningar ! | |
| okej, då skall jag göra det, hur mycket skall svarvas av på kolvarna för att få lagom komp när man överladdar!? | |
| Om du vill enkelt kompsänka gör som Bäckis gjorde på en av sin bilar dubbla orginal packningar med kopparpackning i mitten minns inte men tror han laddade kring 1,5 bar | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.