AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilstereo Navi Tele Ljud Larm
641

Ny CD-växlare till 328i -99?

Bj
2
Björn10
328i -99
Min CD-växlare har låst sig och förmodligen behöver jag köpa en ny. Någon som vet vart man kan vända sig för att köpa en sådan eller måste man vända sig till BMW och be dom montera in en ny för ca 5000-6000:-? Dom vägrar laga den...

Kanske finns någon som har en till salu...?
Björn: Mitt råd till dig är att köpa en MP3 växlare från Alpine tillsammans med en adapterkabel. Sen har du en fungerande mp3 växlare tillsammans med din orginal anläggning.
Sök på ämnet och du hittar exakta modelbeteckningar osv.

Bitte, benutzen Sie die Suchfunktion.
Bruka sökfunktionen först fråga sen.
BMWCS Syd #05392
Bj
2
Björn10
328i -99
Tack för svaret wendtan.

Är det endast växlare av märket Alpine som fungerar smidigt till BMW bilar (utan att behöva göra allt för mycket jobb)?

Vet du vart man kan vända sig för att få svar på frågor eller om man vill beställa allt som behövs?

Tack på förhand!
Björn: Jag rekommenderar www.bilradiohornan.se
De har gjort flertalet installationer med mp3 växlare. Självklart
har dom vanliga växlare också.

Växlaren du har idag är med hög sannolikhet en alpine växlare som de står bmw på.

BMWCS Syd #05392
Ge
415
George
745i E65 2004
530XD F11 2015
Obs! har du DSP så funkar inte spelaren!!! MP3/CD spelaren från en annan tillverkare måste ha SPDIF utgång för att fungera med BMW DSP (TOP HIFI) ljudsystemet!

George
George: Vet du om de fungerar tillsammans med H.K systemet i E46?

BMWCS Syd #05392
Ge
415
George
745i E65 2004
530XD F11 2015
wendtan: Jag kan bara bekräfta dett på min E39 1999 med TOP HIFI systemet, där används en digital ljudutgång från BMW:s CD växlaren till en DSP förstärkare. Detta digitala anslutningen finns på alla BMW:S CD-växlare för E39/E38/E46. Kolla om du har en anslutning för detta till din växlare (en linten rund kuntakt). Har du det kopplad idag, så funkar inte andra växlare som inte har denna anslutning!
mvh
George
George: Jag har varit med och satt i 2 CHA-S634 Alpine växlare i dels en e46 och dels en e39.

Vi följde infon i denna tråden och då var det inga problem.
Länk

Dock ser jag nu att om man har ett H.K system så behöver man en annan adapter.

BMWCS Syd #05392
Ge
415
George
745i E65 2004
530XD F11 2015
wendtan: Håller helt med när det gäller standard systemet men inte DSP. Till DSP förstärkaren finns enbart en digital ingång från en CD-växlare dvs saknar analoga ingångar (förutom radion och bandspelaren förstås)!

mvh
George
MP
9
MP_330Ci
330Ci -02
George: TOP HIFI systemet är det samma som 676 Hi-Fi Högtalarsystem?
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.