|
|
|
|---|---|
|
Har en 96 ans 328 helt i standard utförande. Skulle vilja ha en kommentar kring krafvinsten av Chip och var man handlar, pris m.m. Sen måste jag just byta filer, och då kanske man tar ett öppet, får en skönare sång sade någon, mmmm låter gott! fast vinnar man nåt annat? borde det inte vara bättre att ha kvar orig. burkar för att där trycker det juh in luft från grillen. Länk | |
|
Sök inlägg Det har diskuterats här förut =)) Det sägs att Chippar man så ska man köra med öppet filter men jag vet inte om det stämmer . M som i Motor M3 CSL nice |
|
|
Ja är medveten att frågan uppstått förut, men hittar inte i forumet. Ja det finns en finne med en hemsida där han säljer paket i tre steg. 1) Chip 2) Chip + Filter 3) Chip + Filter + avgassystem Och då effektökning enligt 1->3 Saken är den att jag chip o filter verkar enkelt och motorn verkar bara må bättre av det |
|
|
Sudden: Vet inte om d hjälper dig så mycket men d sägs ju att du skall kunna få 12-15 hk (Qvarnis) med ett chip filtret vet jag ej om d tillför så många hk men d låter ju deffinitivt bra mycket goooare. Och bilen mår ju bättre av att få mer luft särskilt när den är chippad. Däremot så skulle ett sportsystem på en chippad bil kunna göra lite. Men då snackar vi ju lite andra pengar oxå. Har oxå funderat på att chippa (har redan öppet filter) men inte riktigt vågat el. trott på d. Mvh Jimmy Min pärla::::Länk |
|
|
Min kompis har chipat sin 328:a. Jag tycker att det är skillnad mot min egen. Känns som det är mer drag i botten. Dessutom går hans snålare en min han har kört på 0,71 |
|
changco |
Tror inte på att chippa en sugmotor, Det man kan tjäna några kusar på är nog att mappa bilen inte bara att sätta in ett uneversal chipp, bilar är ju som datorer, alla är helt unika en dator med samma komponenter funkar inte lika bra. tex med win XP som operativsystem. men det är min åsikt. |
|
Tack Jimmy! Funderade om ditt öppna filter ger mer luft? Det ligger juh i "lä" för det lilla övertrycker som skapas i grillen som orig. luftfiler använder. Snygga tossor du har på 325an Sudden |
|
|
Euromaster: Det du säger har jag hört från ett flertal personer och det tyder juh på att det är sant. Sen fins det effektdiagram som bekräftar. Tack! chango: Nu hänger jag inte med Mappa? betyder? Jag har bara erfarenhet från sugmotorer men visst måste ventiltider och en mer exakt bränsle/luft blandning ge an på kraften? Det är väl det som chippet gör. Men det verkar som du har en erfarenhet inom detta så jag lysnar gärna. |
|
| Byta insug (lite dyrt, visst) och mappa om är väl den åtgärd som skall ge mest extra hästar på en 328. Å andra sidan är det väl väldigt få här som i själva verket har genomfört denna operation, och ännu färre som har mätt skillnaden i bänk. Är själv lite sugen på att prova, men det lär ska vara extra krångligt med E46 328 motorn... | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.