|
|
|
|---|---|
sportsbmw |
Tjena! Det är så här att min ratt har blivit hal, nån som vet hur man kan göra för att det ska "greppa" bättre när man håller i den?!? / Rickard! /// BMW RULES /// |
David L |
Det beror mycket på vilket materiaal ratten är gjord av. (Vinyl, Trä, Läder) Rattmuff brukar funka bra.. |
sportsbmw |
Det är en läderratt! / Rickard! /// BMW RULES /// |
| Hej. du kan börja med att köpa någon typ av skinnrengörning (Lahega har en bra)rengör ratten grundligt,låt stå nån timme,så att skinnet torkar ordentligt,rengör ytterligare en gång, låt stå.Sedan tar du något skinnåterfettningsmedel(jag använder ett som används till hästsadlar,funkar kanon)låt stå så att fettet riktigt går in på djupet,därefter så torkar man lite lätt med en fuktig trasa och voila så är ratten som ny. OBS tänk på att när du använder rengöringen så testa på en liten bit först så att inte den bleker skinnet, har hårt att vissa har blekt sin klädsel(dock ej med Lahegas produkter.) dessa tips funkar utmärkt, dock ej på en alltför sliten ratt! Lycka till dexx | |
sportsbmw |
Tackar det djupaste, ska testa detta! :) / Rickard! /// BMW RULES /// |
sportsbmw |
Dexx---) Du skulle inte kunna ra reda på vad just dessa proudukter heter, skulle underlätta!?!?!? Tack på förhand / Rickard! /// BMW RULES /// |
| Hej, Jag har tyvärr kastat mina burkar men jag ska ringa till min "leverantör" på måndag och återkommer då med mer specifika namn. MVH dexx | |
sportsbmw |
Tackar för detta, uppskattas verkligen! mvh / Rickard! /// BMW RULES /// |
|
Tjena Richard, Rengörningsmedlet heter Lahega Leather Cleaner och återfettningsmedlet har jag tydligen? köpt olika märken men det spelar ingen roll för det du skall ha kallas sadelbalsam,(den lämnar dessutom en doft av ny skinnklädsel efter sig) Hör efter med en Ridsportbutik eller något stall i närheten av dig . Lycka till Rickard.... /dexx |
|
sportsbmw |
Tjena Dex, ska prova detta, verkligen schysst av dig, tack ska du ha! / Rickard! /// BMW RULES /// |
KaLLeSpeCiaaL |
VARFÖR INTE KÖPA EN NY RATT?i läder finns dom från 600kr och uppåt,det e ett dåligt täcken på att ratten slirar i händer,tror inte man löser det via putts,utan den e utsliten |
sportsbmw |
Ratten är som ny, så det är inte "åldern" det beror på, utan det har antagligen tagits vinylpolish på ratten och detta medfört det hala. Om nu ratten hade varit för gammal och utsliten så hade jag ju givetvis åtgärdat detta med ett inköp av ny ratt. Men i och med att jag tror att det går och lösa på annat sätt, tex Dexx förslag ovan, så skulle det ju vara onödigt, slänga massa pengar i sjön!?!? eller tycker inte du det!? /// BMW RULES /// |
KaLLeSpeCiaaL |
aaaaaaaaaah då e man me,jag har klantat som ung,höll på me massa panel smörj o det kom åt ratten då va det halare än delfinen i vattnet! jag rengörde mitt me en handuk som jag blöta ner i vatten och spruta ratten me vindrute putts,vart fruktansvärt bra,greppa bättre än en ny,hade ratten i bruk 2år efter det,såg inget lidande me skinnet eller så |
|
GÖR RENT RATTEN MED EN MJUK DISKSVAMP+VARMVATTEN+TVÅL TORKA MED MJUK BOMULLSTRASA LÅT TORKA NÅGRA MINUTER. TAG SEDAN BMW:S EGNA LÄDERBEHANDLINGSMEDEL(FINNS HOS DIN BMW ÅTERFÖLSÄLJARE, PRISVÄRT! OCH DRYGT!)OCH GNID IN RATTEN, LÅT TORKA OCH SLUTTORKA MED EN TORR BOMULLSTRASA VOIALA! AD |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.