|
|
|
|---|---|
|
någon som har tips på stora bromsar fram till min e30 turbo har m3 e36 fjäderben liggandes men vill hälst ha kvar fyrbult hågon som har tips samt vilken huvudcylinder kan man använda för bättre resultat med större bromsar Länk | |
|
Om du sätter på M3 E30-nav så du får fembult på E30:an så vet jag att 325-328-bromsarna från E36 passar. Kanske (rimligtvis) även M3 E36-bromsarna. Skulle de inte passa så finns det ju säkerligen rejäla doningar att köpa på eftermarknaden till E36. Bitte benutzen Sie die Suchfunktion. |
|
| Om du vill ha kvar fyrbult så finns ju golf g60 skivor, de är väl 330mm om jag inte minns fel? Ska tydligen passa rätt på med smärre modifikationer... | |
|
golf g60 har ju 280mm skivor! menar du några tillbehörsskivor eller? Länk |
|
| menade rallyn... men jag kan nog ha fel när jag tänker efter, de har ju 5bult va? Det var nog 280mm skivorna som jag hörde passade bra då... | |
|
Det finns inget stort som är fybult. Jag har själv kollat upp det förrut. Det bästa jag hittade till fyrbult var från Alpina B6. 286mm har jag för mig. |
|
|
men alpina b6 skivorna är äkligt dyra så såna blir det inte någon som har nått annat tips ingen som har fyrbultade stora bromsar på sin e30? Länk |
|
|
bara att borra 4 bult i dom nya skivorna,är ju inge styrning eller nått i dom hålen! Su du kan lika gärna montera 5 bults skivor. |
|
| Alpina B6= 296mm bromsskivor.... | |
|
inpressningen blir fel om jag borrar om hålen i fembultsskivan + cenntrumhålet är för stort så skivan styr inte på något. andra bra tips på fram bromsar... Länk |
|
|
Centrumet går att lösa med stålringar som man svarvar till. //Ticco www.ticco.com |
|
|
Va fan ticco har du börjat bygga bromsar nu?? Min bil!! Länk |
|
|
Nä, men klurar på någon bra lösning. //Ticco www.ticco.com |
|
|
Köp tex wilwood skivor och tillverka egna bells då! |
|
|
Finns till salu här. Länk |
|
| Bells? | |
|
mc_fox: På riktiga bromsar så kan man skruva av cetrumet på skivorna. Mittendelen/centrumet heter Bells. //Ticco www.ticco.com |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.