AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

7-Serien
2.840

Billigaste e38

Sida 2 av 2
7 serien krånglar inte mer än ngn annan problemet är att går de sönde så kostar det multum... pappsen har en 740 e38 o de har inte vatt några problems än så länge
Det är ju också så att OM något går sönder på en sjua så blir det väldigt dyrt att fixa, bara felskningen kan ta en evig tid. Jag anser inte att man bör ge sig ut och leta efter den billigaste man kan hitta, chansen, eller snarare risken att denna bil är, krockad, omlackad, mätarskruvad, krockad igen och till sist vandaliserad och reparerad är ganska stor. Man köper sig bara en massa problem, tyärr.
-Daniel-
oj oj här var en som verkligen inte gillar 7 serien
Jag gillar verkligen sjuan, men problemet är att dessa fina bilar till slut lämnar villaområderna till fördel för betonggarage i förorten. Problemet med dessa bilar är att de har massor av fel och enbart bjuder på elände. En enägarbil med scervicebok kan gå hur långt som helst utan minsta elfel. Men ger man sig ut och letar efter den billiagset möjliga blir det bara problem. Dessutom, man ska aldrig köpa en så dyr bil man bara har råd med, då har man knappast råd med korrekt service. Speciellt inte när försäkringen är betald. Dessa, billigaste jag kunde hitta bilar är rullande problem! Dessutom leder de till devalvering av BMW som symbol. En sådan bil har ju inge BMW-värden kvar, körglädje osv.
-Daniel-
det håller jag med dig om ge sig in att leta den billigaste 7an är nog väldigt dumt för det kan med lite otur kosta en massa pengar

själv hade jag tänkt dra ner till tyskland i slutet av nästa sommar och hämta upp en 740 med runt 15.000 mil på mätaren...om man lyckats hitta en sån med mycke utrustning..

man ser att priserna på e38 störtdyker där så en -96 borde inte kosta allt för mycke pengar där nere nästa år
Visa användare
373
Mohsen
520i Ac Schnitzer-88
Måste bara svara på de ni anser om att de är dumt, visst är de det, på ett sätt, man kan förlora mycket men att kunna sätta sig i sin egna e38 är nog värt riskerna, Jag är typen som tar dagen som den kommer och som ser till att problem som uppstår är till för att lösas. Allt löser sig på nåt sätt,

Mvh Mohsen
BM
178
BMWentu.
728iA -96
Subaru Legacy-01
Hej alla
ville bara säga att jag letade efter E38 mer än ett år, och jag hittade den tre veckor sedan. 15000 på mätaren fin skick, allt skinn. 96 --728i. Allt utom TV nav, Ägde av en äldre par i Norrland full servicebok och mätaren ljuger inte det har jag kollat upp. Jag har betalt 125000 han begärde då 139000 Jag är jävligt nöjd med bilen. Har gjort M test och det visade sig att bilen var helt compact det kändes bra när man körde första gång. Jag prova nästan 16st 728or men det tickade inte i hjärtan förran den här bilen. Så listen ur instinkts ... Jag är glad med min Köp. Man måste har bra tid på sig om man ska köpa en E38....Den får inte var för billigt heller.

Best i Test =====BMW 7uan
Ok, man ska inte bara titta på prislappen, men den här ÄR billig! Länk
Visa användare
834
don-salvatore87
G31 520d xDrive M-sport -21 Sophistogrå Brillianteffekt metallic
Mohsen:

Köp en E36 Compact (sen årsmodell)
En Mycket vacker och trevlig bil som har utmärkta köregenskaper!

Keep it gangsta dawg keep it gangsta!
Keep it gangsta dawg keep it gangsta!
Darmur
Mohsen - det finns lika många uppfattningar om bilägande som antalet ägare.
Har ägt en 728iA i snart tre år och har haft ett problemfritt ägande - det är en underbar bil att köra och om Du hittar en bil i fint skick som inte gått alltför långt har Du ett långt förhållande att se fram emot. Dock kräver alla bilar ett underhåll. Fördelen med 728:an är inte bara bensinförbrukning, utan att motorn är massproducerad och inte alltför dyr att repa.
Bromsskivor slits på en bil som väger 2 ton, det är mer att se som förbrukningsvara - såna grejer behöver bytas.
Försäkringskostnaden är det som gör att man ibland funderar på att sälja - MEN - så fort man sätter sig i älsklingen o rullar ut från garaget känns allt så helrätt, och säljtankarna känns långt borta.
Du lever bara en gång - är du 7-drucken - testa en 7a!!
m-
375
m-julle
320ci-05
A6 avant quattro-06
Cheva van -96
Jag köpte en 740 ia för 66.000:- Den va nybes osv. Samma ägare de fem senaste åren. Blanka bes.papper dessa år.
Nya v-däck och nya 18" sommardäck va med också! Visst finns det lite rost vid de bakre skärmkanterna och eljusteringen på förarstolen är paj. Men annars helt underbar att köra/åka i!
Visst är det bra att changsa ibland!
andha45
Detta ger en god indikation om prisbilden; 66 för en 740-95 och 125 för en 728-96 beroende på skick och historik. Det kan låta som dramatiska skillnader men de förefaller rimliga med tanke på att det är något av en entusiastbil. För en V70 lär skillnaden vara mindre. Olika prisnivåer för olika köpare - alla skick hittar en köpare och ett pris.
andha45
Detta ger en god indikation om prisbilden; 66 för en 740-95 och 125 för en 728-96 beroende på skick och historik. Det kan låta som dramatiska skillnader men de förefaller rimliga med tanke på att det är något av en entusiastbil. För en V70 lär skillnaden vara mindre. Olika prisnivåer för olika köpare - alla skick hittar en köpare och ett pris.
don-salvatore87,

det är fult att fara med osanning, BMWcompact förtjänar inte att kallas BMW pga att den verkligen ger mig kväljningar varje gång jag ser den för att den är så ful! Köp Golf Vr6 eller liknande istället, mycket snyggare! (Dock är detta inget alternativ till sjuserie såklart!)

/Simon
Compacten är ju svinsnygg! Jag tycker att BMW verkligen fick till formen på de bilarna, jag kan omöjligen förstå varför folk ogillar dem.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.