|
Sida 3 av 3
|
|
|---|---|
| Jag har hört effekter på upp till 1500hk under kvalen. Officiellt hade dom 1300hk under kval iaf.....helt otroligt. Det sägs att blocken till F1-maskinerna är hämtade från 2002-seriens motorer, fast kraftigt modifierade såklart. | |
|
ufo: Skulle tro att din 330 tar R32:an. Ialla fall i acceleration uppe i fart. 4wd tar mycket effekt från Golfen. Vet en som rejsade med en R32 med sin Honda Civic Type-R på motorväg. Hondan segade sig ifrån R32:an. Och din bmw 330 är väl inte långsammare än en Type-r eller? |
|
|
Bmw W: En Civic Type-R har väl 200 hk, om jag minns rätt? Visserligen har jag 31 hk mer, men också gissningsvis 300 kg mer...är inte säker på att jag kan "klå" en sådan... |
|
| undrar hur många BAR den turbon/turborna laddar för att få ut en sån effekt på en 1,5l motor!? | |
|
Här är lite fakta om f1-motorn Type: BMW M12/13 tc Year: 1981-1987 Number of cylinders: 4 Configuration: straight, turbo, 72 degree left (1986) RPM: 10500 Capacity: 1500 Power: 557-640 bhp, 770 bhp (1984), 850 (1985) Running on special fuel and featuring an exhaust gas turbocharger operating at an absolute pressure of 2.9 bar equal to an overpressure of 1.9 bar, this engine started its career with maximum output of approximately 650 bhp - and ended its career with up to 1400 bhp |
|
| Blocken de använde till F1-motorn var begagnade, eftersom de visade sig hålla bättre än helt nya. | |
|
Kan tillägga om tyrellen(6 hjulingen)att Ronnie Petterson (test?)körde en sådan (tror det var)-78 Henrik |
|
| Ronnie tävlade en säsong. Det gick rättt dåligt | |
| Palle83. Det stämmer det du säger. Anledningen till detta var att dom inre spänningar som byggs in i materialet vid tillverkning, sakta försvinner under drift om körningen är av det lugnare slaget. Således fick F1 motorerna block som saknar inre spänningar. | |
|
"F1 tar ur 8-900hk ur tre liter." Den motorn har kanske ett annat syfte... skulle vilja se den köra 20000 mil utan att göra några större operationer :-)) |
|
|
En F1 motor skulle inte klara speciellt många mil pågrund av sin trimmningsgrad...dom plockar ju ner motorn efter varje gång dom kört. Vill ha E30 igen!! |
|
viobebe |
Ville bara tillägga att R32:an har ett grymt sound, det är inte långt i från M3:ans sound, tydligén finns det ngn slags ventil som man kan öppna i avgaset så att det låter värre. |
|
Men jag har kört R32 med den nya DSG-lådan! Det kan inte beskrivas som en "sur" bil, lite för mycket motorljud för min smak (men ett skönt sådant). Sjyssta stolar och bra med pulver... Lite bakhjulsdriven i karaktären. Otroligt bra växellåda, bäst i världen-på allt! /Niclas |
|
| Har också hört R32:ans sound live,visst har den ett underbart sound,men den slår absolut inte ett "M-sound"... | |
| TJena jag har en golf v6.4motion som vinterbil e grymt nöjd.finns nog inte många bättre vinterbilar i den prisklassen. | |
|
Det är inget fel alls på R32ans ljud. Faktum är att jag tycker den slår det mesta i ljud och avgassmällarna man får vid gasuppsläpp är för jä*la häftiga. Dessutom är den körglad, men inte så pigg som jag hade hoppats på. Den här kanske råder bot på det? R32 Biturbo 500hk. Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.