|
Sida 2 av 3
|
|
|---|---|
| F1 tar ur 8-900hk ur tre liter. | |
|
Fattar också att 2 olika motorer me samma volym inte måste ha samma hk-antal...men de är/vart sån stor uppstådelse runt R32 som den nya "värsting" golfen men inte så värst mycket pulver i. undrar liksom därför varför de kan vara en så stor skilland på R32 och M3(motorerna) okej,M3:an varvar ca 1500rpm mera,men annars? |
|
|
viobebe: Visste inte att du hade en Polo men anade att du hade en VW av något slag =) Sur = Motsatsen till rolig och kul. En jobbarkollega har en Polo och jag skulle inte kalla den för rolig... Dock billig och säkert en ganska förnuftig småbil. Tyvärr fick den väl riktigt usla resultat (sist?) i Motormännens undersökning? E30 M3 = Rolig bil! Lycka till =) /Fredrik |
|
|
Har väl ej riktigt med saken att göra men, läste senaste bilsport på jobbet i natt. Vart väll inte så där väldans iponerad av vad vw lyckats med. Då den fick stryck på alla punkter mot en s3, trots att audin är ca 30 hk klenare och tyngre. Så det är väl inte så mycket till värsting den där Golfen. |
|
|
targa: Ännu ett bevis för min "poäng" =) /Fredrik |
|
Paap Reeder |
Hej Flåkrypa! ...men det är med dubbla turbo ur 1,5 liter. 725 noga räknat för BMW´s motor. MVH /// paap R |
|
F1 har inte turbo, och motorvolymen är, som sagt, tre liter. (..eller missuppfattar jag dig, Paap R?) ___ BMW CS #5221 |
|
|
fdahl: Om du inte upptäckt det rolgia med en SUV har du inte varit ute i skogen med en sådan och åkt på före detta vägar! Skitkul, man känner sig som 8 år igen :) __ Länk |
|
| Nej, det var ett tag sedan F1 hade turbo. Det var väl samtidigt som ngt stall försökte sig på en bil med fyra framhjul. Den såg för kul ut. | |
|
wolv: Vet inte om jag skulle våga ge mig ut på sådana äventyr med en SUV för ~600.000 kr...... Men om någon ställer upp med en bil så testar jag gärna! =) /Fredrik |
|
|
Hubbe325 Tyrell,tror jag det var,med 6 hjul alltså. Henrik |
|
Paap Reeder |
Hej! Blandade bort mig. Det är då ngn annan klass. En BMW (den som var på Kn-p-träffen) tog ut 725 ur 1,5 liter. 725 turbohästar låter inte så urstarkt när motorn jobbar för fullt som 420 oladdade ur en 3-liters E3- motor, även då med beaktande av att västkuststugan körde med raka rör ut. Hoppas vi för höra dem nästa sommar igen! MVH /// Paap R |
| Va många år sen man sluta me turbo i F1,de va pågrund av att Hk-antalet rasade iväg för mycket...dom kunde ju få upp över 1000hk om dom ville! | |
|
Tycker inte att man kan jämföra M3:an med R32. Som det skrevs tidigare så är M3:an dubbel så dyr samt är utvecklad av M avdelningen med hjälp av F1 stallet. R32 motorn är upp borrad och har inte alls lika avancerad konstruktion som i M3:an. Samma motor ligger ju faktiskt också i Phaeton V6 så att motorn är anpassad för att passa i olika modeller medans M3:ans endast är avsed för M3:an och Z3 M vilka båda är mycket snabba sportbilar. Har själv inte provat R32 men jag tror säkert att det är en fin och rolig bil annars, men kanske lite dyr. Det låter iaf bra. Som sagt, inte i M3:ans nivå. |
|
|
Golf R32 -03 Golf S3-00 V6 3,2L 1,8 Turbo 241Hk/6250rmp 210hk/5800rmp 0-100 på 7,45s 0-100 på 5,75s 247km/h 238km/h Superstage 1,35,36 1,33,70 (Enligt bilsport) Om man ska köpa en golf (usch!!!!!) så skulle man väl inte köpa en seg R32 när man kan köpa en S3:a för nästan samma pris. Eller är det nått jag har missat?? |
|
|
jimmynilsson81; ..jag antar att du fått 5,75s någonstans ifrån, men vart? S3 uppges göra 0-100 på 6,9s för 210 hk-modellen, och 6,6 för 225:an (-02->). Och R32 gör det på 6,4s (enl bla Topgears tester=. |
|
|
Jimmy`s upgifter kommer från bilsport`s tester. Misstänker jag. S3 är biligare än golfen tror jag. |
|
|
Jag läste också Superstagetestet, och fick då bla veta att Audi S3an klarade sig bättre..lite förvånande... Undrar hur min 330 står sig mot R32an...? 9 hk mindre, bakhjulsdrift, lite tyngre (tror jag)... |
|
|
hubbe325: tyrells 6-hjuling rullade på slutet av 70-talet, 77-78 nåt.. medan turbo förbjöds 88. De körde slut på en motor per lopp och hade kvalmotorer med 1100-1200 hk. Inte billigt... Jarl från Helsingborg kör en z3 med F1-motor i GT-klassen. 1,5 liters turbon från 83. Han tar ut mellan 700-900 hk. Sist regnade det rejält så han laddade ca 350 hk. Trots det spann det på alla 6 växlar. Effekten kommer vid 6000 varv. =) |
|
| 5,75 s var nog menat 100-0 | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.