|
Sida 1 av 3
|
|
|---|---|
|
Kollade just i bilsport å kom på en sak jag inte tänkt på tidigare... Dom testar ju VW R32 där och såg att den nästintill har samma motorvolym som M3 E46 men endast 241hk mot M3:ans 343hk och de ska va deras sk "värsting golf"..ligger ju långt efter bmw. Är de bmw som är otroligt duktiga på att klämma ur effekt lr äre bara VW som är sunkiga!? | |
viobebe |
Din jämförelse är inte riktigt rätt, ok! VW värsting vs BMWS värsting men där tar likheterna slut. Golf R32 skall inte jämföras med M3, det är två helt skilda bilar. Och det där med VW inte kan klämma ut mer effekt ur sina motorer är rent nonsens, det är en Tysk bil vi pratar om här också, VW har resurser att göra snabba bilar, vilket de redan har gjort också :-) |
|
Golf R32 kan bli intressant att jämföra med nya BMW M2 (om det nu kommer en sådan). Den ryktas ju få en fyra på 220-240 hk... viobebe: Visst har de resurser men de motorerna hamnar ju inte i en sur VW... /Fredrik |
|
|
Varför kan inte R32 och M3 jämföras? Dom är ju byggda i samma syfte och nästan samma motorvolym. |
|
magmo |
Kanske Audi S3 vore lämpligare som offer? Magmo Maniac is in the house! |
|
Inte riktigt samma prisgrupp och målgrupp va? Om man ska jämföra BMW mot DKW så bör det väl vara mot Audi S4 isåfall. /Wille |
|
| Man får ju nästan två R32or för priset av en M3 och då är ändå M3an billig och R32an dyr. Samma målgrupp....nja. R32 är en värsting GTI-bil i mina ögon. | |
viobebe |
fdahl: sur VW? om inte jag minns heter Nardo VW i förnamn, är det också en sur VW??????????????????????????????????????? |
|
viobebe, den bilen finns väl inte ens? Mvh, Kalle ____ Min 320iK: Länk |
|
|
viobebe: Konceptbilar räknas inte. Nämn en serieproducerad VW som inte förtjänar förnamnet "sur". Alla "bra" bilar säljer de ju under andra varumärken... Kanske R32:an är ett undantag men jag har inte haft chansen är testa en sådan ännu. /Fredrik |
|
|
Den första golf gti´n var ingen sur vw, inte heller första upplagan av Scirrocco GTi, Corrado G60 var väl lite väl tung kanske men en ganska kul bil. Vw har gjort roliga bilar, men idag är samtliga lite för civiliserade |
|
Gemini__ |
fdahl: Kan du definiera orden "sur" och "bra"? Tycker ditt uttalande är lite löjligt. Som ett ex. kan vi ta en VW Touareg V8, som jag tycker är allt annat än sur. Och byggkvalitén verkar vara fin för den delen också. //Thomas |
|
Meningen me den här tråden va inte att jämför VW och Bmw i helhet,de kan nog vara lite orättvist. Ville liksom bara kolla varför de skiljer lite mer än 100hk i mellan dom fast typ samma motorvolym. |
|
viobebe |
Klart det finns sura VW men en 316i är också väldigt sur ;-) |
320-325 |
hahahahaha hehehe kul läsning hmm öm tå va ...... golf är bra bilar men det går inte att jämnföra med en M3 |
|
Ville bara se om jag kunde provocera lite =) Min poäng var iaf att VW själva sällan säljer några roliga bilar nu för tiden. De hamnar istället hos VAG-koncernens andra bilmärken... Och nä, Touareg är ingen rolig bil... Jag har överhuvudtaget svårt att se det roliga med SUV:ar... För att ha kul så måste man sitta nära marken! =) /Fredrik |
|
|
viobebe: Inte på långa vägar lika sur som en VW Polo... /Fredrik |
|
|
Ville liksom bara kolla varför de skiljer lite mer än 100hk i mellan dom fast typ samma motorvolym öhh varför har den då mer hk än en 535? man kan ju inte anta att när 2 bilar har samma cyl volym så är effekten samma. 200km/h-50km/h på 1s Länk |
|
| Kompression, fyllnadsgrad, tändning och varvtal är vad som bestämmer hur mycket effekt man kan få ut en given cylindervolym. | |
viobebe |
fdahl: Hur vet du att jag har en Polo? skämt o sido kör en Polo 03:a med 3 cyl motor, den är inte sur. men en 316i är inte värd 100.000:- extra ;-) där ligger pengarna till min blivande M3 E30 :-) |
Paap Reeder |
Hej! Bara som jämförelse: Noterade i somras att man lyfter ut 420 DIN ur västkuststugan och det utan höfläkt. Okej det är ingen stdbil....men det är en 1973:a!! på 3 liter. Undrar om Tuaregen ens med dubbla höfläktar fixar fram över 140 Din per liter??? R32:an har långt kvar till BMW´s målsnöre. MVH /// Paap R |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.