|
|
|
|---|---|
|
Hej. Jag ska byta en av mina gula konidämpare fram på min E30 323i pga oljeläckage. Vad jag inte vet är hur mycket sänkt bilen är, jag vet således inte VILKEN gul konidämpare jag ska köpa. Kan någon hjälpa mig få reda på vilken dämpare jag behöver?? Mvh /Carl. | |
|
Du ska ha 86-2277S eller 86-2277SP1 (51 mm MacPherson) om du har hydr. dämpare vilket det borde vara om du har fått oljeläckage (ej justerbar med ratt eller hur). Detta är en insatsdämpare som kostar 1142:- + frakt från C.A.R. Engineering www.car-engineering.org If you are under control, you´re going too slow. |
|
| Du vet väl om att Koni-dämpare är renoverbara...Hör med StötdämparVerkstan i S-holm...törs iof inte säga om det blir billigare men värt att höra kanske!? | |
| Hur kan jag se om de är justerbara? Finns de bara i en höjd/längd?? | |
|
Om de är justerbara så finns det en ratt eller ett vred att ställa om hårdheten med fram uppe i fjädertornet, eller kanske på "undersidan" av fjäderbenet om det är en gammal sort. Längden är samma för nästan alla fjädrar, om bilen inte är extremt höjd eller sänkt. If you are under control, you´re going too slow. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.