|
|
|
|---|---|
|
Hej, ny här på forumet. Har fått problem med min smg låda. Skulle ut en sväng nu ikväll, då ville den inte lägga i 1. Den la sig direkt i 2. Går inte att lägga den i S-läge heller.den hoppar inte i rätt läge. Någon som haft, eller vet vad som kan va problemet. | |
|
Hej... Kanske har den "låst" sig i Vinterläget ? Har för mig att den startar på 2´an då.. Prova med att koppla ur batteriet en stund och se om det släpper... Kanske lite långsökt men man kan ju alltid prova.. MVH Jimmy |
|
|
Tack för tipset. Har redan lämnat den på BMW. Får se vad det blir.!? |
|
|
Mjukvaruproblem? Har för mig att jag läste om någon som haft liknande problem...pröva "Sök inlägg"! Mvh, Kalle ____ Min 320iK: Länk |
|
|
Kalle: En kompis till mig hade samma problem. Det var för lite hydralolja till SMG'n. |
|
|
Nilez. Vet du var man kollar olje nivån till smg´n.? |
|
|
Kalle: Dessvärre inte, men ring till Carclinic i Mora på tfn 0250-179 55. Det var dom som reparerade min kompis bil. Det var för ungefär 2månader sen, en estorilblå M3 Coupé -98 om minnet skulle svika dom. |
|
cane |
Kolla i instruktionsboken, har för mig att behållaren sitter litet illa till typ under luftburken. |
|
Tack för alla tips. Har fått tillbaka bilen idag från BMW. Dom hittade inget fel. Dom nollställde bara smg´n. Dom ska göra en bättre koll nästa vecka. Bilen går bra nu, när den e varm.Men innan den e varm så vill den inte lägga i 1.o 3 an. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.