AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.055

vä elfönster, vä bakljus, park.ljus funkar inte, elpaj?

Hejsan, tror jag har stora elproblem...

vet inte riktigt hur det började men såg iaf. på check controllen att det stod "tail ligt fail" och såg då att det var vänster bakljus som inte ljös...

sen så mäsrkte jag att även vänster fram elruta inte funkade, men den högra funkade.

Sen när jag hade med dimljus och parkeringsljus på så lyser inte parkeringsljusen!!!

men vanliga halvljus lyser med dimljus.

och sist men inte mins så lyser inte ljuset inne i kupen.

nån som ser nåt mönster eller förstår sig på felet???

kan också säga att ingen säkring har gått, däremot när jag drog ur säkring nr. 43 (kommer inte ihåg vad det var till) så slockna radion, men det var inte säkring till radion...

Nån som förstår??

Hjälp!!!!

Ji
2.380
Jimmyboy
530e xDrive Touring M-sport -21

Hade detta fel på min fd. 325:a och d va precis som du säger! MEN d va en trasig säkring, så mitt råd är att kolla upp ALLA säkringar igen. Kan tillägga att jag oxå trodde att d va något alvarligt fel när jag upptäckte d och hade kollat alla säkringar med bara ögat. Men som sagt d är bara en säkring. Kommer ej ihåg vilken säkring d va. Har du inte förteckningen? Kanske på tyska. Finns på BMW på svesnak att köpa och klistra in har jag hört, skall nog själv göra d.

Lycka till

Mvh Jimmy

Min pärla::::Länk
Ji
2.380
Jimmyboy

Sökte och hittade min gamla tråd!!! Här står allt...

Länk

Mvh Jimmy

Hej, jo förteckningen har jag och jag ska först och främs kolla upp nr: 33 som det står i ditt gamla inlägg och alla andra säkringar såklart...

grejen är att jag är i en annan ort nu, jag lämnade bilen hemma igår pga av felet. men nu vill jag hem å kolla GRRR

Jimmyboy: om du har rätt som jag tror du har så blir jag lika glad som du blev när du fick ordning på felet :)

Ji
2.380
Jimmyboy

På d viset, skynda dig hem ikväll då för d är ju aldrig kul att ha en halvtrasig ögonsten. Men felet ska lösa sig bara du byter säkringen. Återkom gärna ikväll el. im. med resultatet.

Mvh Jimmy

I am happy, det var säkring 33 som ställde till det, jag bytte den och helt plötsligt tändes ljuset i kupen och allt fixade sig...

trodde det var nåt elfel på rackarn
men det var det inte

Jimmyboy: TACK

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.