|
|
|
|---|---|
|
Hej, Jag har en fundering kring en startmotor som kanske är dålig. Det är så att den funkar fint men då och då rasslar det bara metalliskt när jag vrider om nyckeln. Mina tidigare erfarenheter säger mig att startmotorns kuggar kan vara slut och att den bör bytas. Nu till frågan, när dessa ljud uppkommer är det normalt slut på svänghjulet också eller brukar det bli bra att bara byta startmotor? När man plockar bort en startmotor, kan man då se hur svänghjulet är i kondition? Mvh John | |
|
På min var både svänghjulet och startmotorn slut så jag fick byta båda. Kuggarna var väldigt nedslitna. Tror det finns en inspektionslucka undertill där du kan inspektera svänghjulet. /Erik |
|
Svärd |
Trodde min start var kass men den rasslade inte metaliskt. Den bara ven som när man kör en obelastad elmotor. Då var det några gummibussningar i startmotorn som var slut. Gick på 1400:- inkl. arbete på BMW. Men som sagt, det rasslade ingenting. Det låter ju lite värre för dig. Metall som rasslar mot metall brukar inte vara bra... //Martin |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.