AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
426

Fukt under mattorna?

Visa användare
8
S-MAN
320 coupé -98
Tjena! Jag har problem med fukt under mattorna på min 320 coupé -98a. Det är bara under mattorna på passagerarsidan och bara i samband med att det regnat mycket. Jag har inte kunnat hitta hur vattnet tar sig in. Någon som vet om detta är ett typiskt BMWfel eller har varit med om samma sak och i så fall, vad gör man åt det?

Co
987
Codriver
325i Coupé -92
Kan vara avrinningen från takluckan om du har en sådan. Kolla att det inte är stopp.

Det försvinner inte kylarvätska? I så fall kan det vara läckage från värmepaketet.

//Erik//

---Bättre väghållning än mittlinjen---
Själv har jag märkt att jag har vatten under mattan på förarsidan i baksätet, med lite lätt ytrost som följd =/

På min bil tror jag iaf att vattnet kommer in från serviceluckan under baksätet, eftersom jag hade upp den för några månader sedan, med en trasig packning som följd.

På din bil, S-Man, skulle jag kolla gummilisterna vid dörrarna så att det inte är dom som läcker!

// Björn
Tillägg:
Dom behöver ju inte vara dåliga, det räcker med att någon har fastnat i den då han/hon har klivit ut och rivet upp den en bit från fästet, så att det läcker in lite vatten någonstans..

// Björn
La
799
Lasse Kong
E-36 Touring 97
Kolla även att alla gummiploppar sitter i på torpedväggen .

M som i Motor
M3 CSL nice
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.