|
|
|
|---|---|
|
Hej! Min 535 skakar när jag bromsar från lite högre hastigheter! Och på motorvägen svänger den till helt plötsligt så man måste parera med ratten. Något som vet på rak arm vad det är måntro? Tacksam för svar!!!!! MVH Marcus G | |
| Framvagnen på E34 modellen kan krångla i de flesta bemärkelser. Skaket kan bero på obalanserade hjul, skeva bromsskivor mm, även i kombination med slitna stag/leder. Det är ganska vanligt med glapp i styrningen, i kombination med breda däck gör det att bilen lätt blir spårkänslig. Du kan använda sökfunktionen på forumet för att söka efter info om framvagnen och problem med den. | |
|
Jag tippar att skivor och belägg är slut. Står bilen mycke kan det bero på det, blir rost fläckar på skivorna som bildar små gropar i skivan. |
|
|
Kan oxo bero på att bromsoken inte släpper som dom ska. Då blir bromsskivorna rätt varma och skapar på det sättet vibrationer. Kanske dags att köpa en renoveringssats till bromsoken. Renoveringsinstruktion finns med i förpackningen. //Nirre |
|
|
troligen camberstag (de främre) kostar 300 st på biltema. När du bromsar "lite lagom i högre fart får su toe out och bilen blir såpass spårkänslig att den inte kan hålla kursen, kombinera detta med en glappig styrsnäcka och du får dessa fenomen. De bakre påverkar inte toe outen lika mycket. R "en frisk motor tänder varje varv" |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.