AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilstereo Navi Tele Ljud Larm
2.119

Varför blir de störningar i högtalarna?

Visa användare
82
Donnie
M3 Cab -97
Tjena , skulle behöva lite hjälp me mitt billjud som jag byggde igår. När bilen är igång så hör man störningar ur högtalarna, jag vet att det kan vara nåt från sladdarna men vad??

Måste jag separera alla kablar på nåt speciellt sätt eller??

Tack för hjälpen.....
La
799
Lasse Kong
E-36 Touring 97
Det finns nått som heter störnings skydd att köpa billigt .

Det du hör är generatorstörningar och det spelar mindre roll hur du gör med kablarna .

M som i Motor
M3 CSL nice
Visa användare
82
Donnie
M3 Cab -97
så de spelar ingen roll om stegen är rätt nära varann!!!!
Visa användare
837
MetallicaMats
E36, lagad med SAAB-lack.
Är det inte så att stegen/kablarna kan ta upp störningar via jorden också?

Två bilar är fler än en..
ra
976
rawsezx
Tesla Model X Long range Raven

Du kan få köpa ett avstörningsfilter av mig. 400:-

ra
976
rawsezx

Det är ett Trancientskydd som heter PSX-10/50. Som har två stycken användningsmöjligheter.

1. Filtret installeras i serie med störande utrustning för att förhindra RF och AF störningar från att komma ut i fordonets elsystem.

2. Filtret installeras i serie med matningsspänningen till elförbrukare som skall skyddas.

Exempel på störningskällor: Lysrör, Fläkt/torkare, pumpmotor, DC/AC inverter generator mm.

Visa användare
82
Donnie
M3 Cab -97
okej de vore sjysst... men vart finns de någonstans o hämta, skulle du kunna hjälpa mig med att visa hur de monteras då....
ra
976
rawsezx

Donnie, du har mail.

gr
350
grizzly
F11 BMW 530dM Xdrive Touring -15
Porsche 996 Carrera 4S -02
Nissan Qashqai -17
Prova med att flytta jordpunkten i chassit. Det brukar oftast lösa problemet med generatorvin. Söker du i bilstereoforumet hittar du massor med info om detta.
tjena donnie fan vad fula fälgar du har såna skulle jag aldrig sätta på min bil heheheheeeeeeeee
haru skaffat fram nå godis till min bil då ?
Ta
28
Tammi
335i cab M Sport -07
När du bygger ljud i bilen får du aldrig dra ström/strömmarna på samma sida som du drar singnal (RCA) kablarna&högtalarkablarna!Det är då du får generator störningar.Det finns ju olika filter att köpa för att ta bort störningarna, men dom brukar oftast inte fungera.

Sen ska man alltid jorda om cd spelarens jord.(dra bak den till samma jordpunkt som stegens).
Om du har använt delningsfilter till frontsystemet, och satt dessa någonstans i närheten av en kabelhärva under instrumentpanelen, så kommer du garanterat få dras med störningsljuden tills du flyttar på filtrena! Det behövs säkert inte mycket, men så länge ett filter ligger nära strömledande kablar (allra helst någon kabel med pulsgivare, t.ex. varvräknare osv..) kommer det låta skumt!

// Björn
St
630
Ste
325 Coupe
320 - 85
2002 -72
På E36 är det bästa att dra igenom RCA kablarna via Mittennsolen
hela vägen. mycket skit som dragits på sidorna som kan ger störningar. Så gjorde vi alltid på dessa modeller.

Ste
Jordavbrottsenhet på RCA-kablarna löser problemen med jordslingan, enkelt att koppla in. Sök tidigare inlägg.

FP
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.