|
|
|
|---|---|
| Jag har en importerad Bmw och nyckeltest var gjord på Bmw i Tyskland. När jag gjorde en halvljusinställning visade LKM 10000 mil och nyckeltestet gav 4700 mil. Hur är det möjligt? Om man vill skruva bilen borde man väl isåfall fixa båda. Bilen ser snarare ut att ha gått mindre än 4700 mil. Ser i princip ny ut både in och utvändigt. | |
|
Misstänker att LKMen visa rätt. Att ändra i den krävs mer mer avancerad utrusning än att endast ändra nyckelns lagrade mätarställning. //Marin |
|
|
Den är backad... 5300 mil Grattis... R |
|
|
Grattis? __ Länk |
|
|
Nyckeltest? Har inte hört talas om detta förut, finns mätarställningen lagrad på fler ställen än LKM och i kombinstrumentet? peca30: vilken mätarställning visas i instrumentet? --- BMW - Lite dyrare, mycket bättre |
|
| 4800 mil. I chipet inne i nyckeln lagras mätarställning. Den skall enligt uppgift vara svår att ändra. | |
|
Vad visar bilen i kombiinstrumentet då? Som nämns ovan är de ganska dyrt att byta ut Ljusmodulen samt att koda den för att den skall börja fungera med bilen med den nya mätarställningen. BMWCS Syd #05392 Länk Använd sökfunktionen! |
|
|
Ursäkta, ja ser att du svarat på frågan. Dvs Den visar 4800 mil i kombiinstrumentet 4800 mil i chippet som sitter i nyckeln men 10 000 mil i LKM:en. Var i tyskland köpte du din bil? BMWCS Syd #05392 Länk Använd sökfunktionen! |
|
| Utanför Berlin. Ett hotell har ägt/leasat bilen. Köpte den från leasingfirman. De som hämtade bilen har bara goda erfarenheter av firman. | |
|
Fråga importfirman om de tänker godgöra dig eftersom din bil gått dubbelt upp mot vad du förväntat dig. BMWCS Syd #05392 Länk Bruka sökfunktionen! |
|
| Jag är på gång. Leasingbolaget säger säg inte ha skruvat bilen men det låter konstigt om de som leasade bilen lägger ner tid och pengar på att fixa mätarn på en bil de skall lämna tillbaka. Funderar på att kräva 1 euro/mil som mätarn är skruvad. Den har ju ändå gått dubbelt så långt som utlovat. | |
|
Det är väl inte så konstigt att leasingtagare skruvar bilar då de har ett avtal med leasinbolaget med en viss körsträcka. Billigare att skruva mätaren än att skriva ett avtal med rätt körsträcka....... Den aktiviteten sker ju tyvärr även i detta avlånga land med leasingbilar. |
|
|
Inte skruvar svenskar bilar ,det är bara tyskat som gör sådant. Det har iallafall jag hört ;-) R |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.