|
Sida 3 av 3
|
|
|---|---|
|
panzerwagen, det är ju ingen ide att spekulera i vad som kunde har varit, jag tycker att du gjorde rätt, vill någon annan ta risken = that's life, vi få hoppas att köparen förbli lycklig med bilen - det finns andra bilar och somliga är mycket billigare än vad de är värde, ha tålamod (bilen i frågan hade väl en del kaross-skador ? även om den var fin för övrigt ?) köparen och säljaren har ju alltid olika utgangslägen, det är ju så det är med affärer - |
|
| Hittade flera M5 på mobile.de under 6000 Euro | |
|
Säljaren, Nicki som jobbar på Italo Bil, var absolut inte orolig för ett m-test enligt min uppfattning. Bilen gick klockrent och bra som fan. Men jag ville ändå kolla med m-test för att vara hyfsat säker, säljaren fixade tillochmed tid 2 dar snabbare än vad jag lyckades boka... då är man inte särskilt orolig. För att summera så gjorde Nicki vad jag tror alla som ska sälja en bil hade gjort: sålde bilen till den som först casha upp. Dessutom fick han 6k mer än vad jag skulle gett! Så Nicki på Italo Bil är helt renhårig enligt mej, och gjorde rätt, så tji fick jag (eller rättare sagt, harva runt i min 535 som iochförsig har varit uppe i nästan 290 enligt mätaren!) 8-) Mvh Panz |
|
|
Ok, då får jag backa. Det framgick inte att säljaren var aktiv i M-testeriet, utan jag fick uppfattningen att han helt plötsligt hade sålt, för att du ville testa. Du hittar en ny vagn. MVH Robban Länk |
|
tvåtakt |
Ja, den känner jag till ! Säljaren bor i Torslanda tror jag. Den är väl helt Lagunengrön, och inte lackad silver på trösklarna och så? Den har varit stulen och körd hårt minst två gånger i Sverige. Svårstartad när den är kall och dålig tomgång.Dessutom så går den obetydligt bättre än en vanlig 525. Fan vet om inte lådan väsnas också... OBS! hoppas verkligen att vi menar samma bil! Annars ber jag om ursäkt. Verkligen! |
|
Är lite nyfiken nu. Är det månne denna bil ni diskuterar om? Se länk.... Länk |
|
|
Det kan tänkas att den som lägger upp 10K i handpenning utan att ha sett bilen, hur otroligt det nu än kan låta, rent av gör sin första bilaffär och tänker att "WOW jag har hittat en M5:a!, som utlovas vara fräsch och har riktigt få mil, bäst att satsa allt innan någon annan hinner före..." Jag skulle ha kunnat resonera så när jag var 17- 18 år (tyvärr...). Jag tror att man i många fall(dock inte byggt på erfarenhet), lite mellan tumme och pekfinger får vad man betalar för och hade jag råd och verkligen ville ha en e34 M5 (vilket jag ju förståss vill, men...) så skulle det inte vara några problem för mig att punga ut 150.000:- eller mer för RÄTT bil. Men då skulle ju jag köpa den som ett rent entusiastföremål, ungefär som andra köper en Bruno Liljeforstavla eller liknande... Tack för ordet (om någon läste:-) Fredrik Vacker förare ska ha vacker bil ;) |
|
|
tvåtakt: det är inte den bilen. tompas: ja, det är den, hurså? /Panz |
|
|
Misstänkte väl det. Kan inte bilens historik fullt ut, men jag körde den M5:an över en dag och blev kär :) Tyckte den var i ok skick, men knappast något toppskick... och 12000 mil? Såg inte trovärdigt ut... Var dessutom lite parkeringskador här och där. Kort sagt bruksskick. Trots detta en trevlig bil med rejält pisk i som jag gärna hade köpt, men hade inte gett mer än 65-70. Mvh Tomas |
|
|
Ta kontakt med bilpronvningen och få en kopia på gamla reg beviset från tyskland sen kontaktar man dom gamla ägarna alternativt verkstan och kollar vad den gått när den importerades från tyskland det är mitt förslag Bmw följer inte utvecklingen dom leder den |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.