|
|
|
|---|---|
m-king |
Det är nog dags att byta tändstift på min 520i-88.Jag tycker bilen drar lite väl mycket bensin,,så jag misstänker stiften,,men då e frågan vilka ska man använda som är bra? Tacksam för alla svar. |
Gold |
Jag köpte nyligen Bosh Super4 till min 525i 89 och är mycket nöjd. |
|
köp vanliga ngk. Specialstift märker du knappast någon skillnad på. |
|
|
Skillnaden på t.ex Bosch super 4 stift mot andra är ju livslängden,vilket jag tycker är en ganska stor anledning till att köra på dessa.. Bl.a så byter jag då stift i samband med ventiljusteringen var 2000 mil.Bra om stiften håller så länge iaf :) Mina super 4 ser faktiskt ut som nya efter det miltalet oxå(2000mil). Mvh Janne. |
|
|
vet inte hur det är för er andra men min bil drog mer bränsle med super 4 stiften. |
|
|
På min 535:a ser jag iaf ingen skillnad på förbrukningen beroende på vilka stift jag använder...Hör nog snarare ihop med gasfoten i mitt fall :) Mvh Janne. |
|
| Jag kan rekommendera NGK V-Line, ca 170:- för 6st och de håller till bytesintervallet. Till de "gamla" sortens motorer som du har så märker du ingen större skillnad på 4-elektråd stift och vanliga. 4-elektråd stiften är också svindyra... | |
|
Beru Ultra-X stift med 4-elektroder kostar 60 kr/st på Mekonomen.... Mvh /Pewe |
|
hush |
ngk v-line finns ju i #1, #2, #3 etc och upp till #7 vad jag såg, vad e det för skillnad? |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.