|
|
|
|---|---|
|
Det är ett fel som inte stör mej så mycke men ändå irriterar mej. Motorn börjar gå på tre cylindrar precis innan 5500 varv. Det spelar ingen roll på vilken växel. Fördelarlocket, tändkablar och tändstift bytta... Vad mer kan fela?? Någon som har koll? B M W - Do I need to say more! Länk | |
|
Hej, jag hade ett liknande fel på min 316(M40). Den slutade att accelerera vid ca 4500-5000 rpm. Det visade sig vara kammen som var nedsliten. Kolla gärna detta innan kamremmen går av! Jag hann inte..... :( Mvh Thomas |
|
| hur låter den.... | |
|
Kan det inte vara så enkelt att det är övervarvningsskyddet som aktiveras? Kanske är lite tidigt med 5500 rpm men prova att byta rotorn också. /Lasse |
|
|
ja har testat varvtalsregulatorn när den funka som den skulle å drog te ca 6000 å då börjar den inte gå på 3 cylindrar... för att den ska sluta gå på 3 cylindrar så måste man släppa ner varvtalet under 3500varv... så d låter inte troligt.. Tror inte det är kammen som är dålig..motorn knackar inte värst mycke å är inte direkt effektsvag utan den går som den ska upp till 5500varv då den börjar gå på 3 cylindrar som sagt.. B M W - Do I need to say more! Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.