AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
430

sprickor i blocket ?

52
74
5284EVER
525iA M-sport -2006
Jag har plockat av toppen på en 323 motor från -79. Toppackningen var gången så vattnet sprutade ur expansionskärlet. Nu är det som så att jag hittar inga sprickor i toppen men i blocket!! Mellan bulthålen på 3-4 hål är det små sprickor ut i vattenkanalerna. Är detta vanligt, Kan man sätta ihop motorn igen utan risk?? Toppen ska planas då denna är skev, motorn har gått varm på grund av att vattnet försvann. Vågar man chansa ? Någon som varit med om detta??
tr
3.660
trucker
CS 3381

R75/7
325IT-06
330XI M-Sport
325 e30 -93

530DX-12 M-Sport
2002T Tii-74
1502Turbo-75
Volvo 264GL-75 export DE
Mustang HT sprint promotion B(GT) -68
Mercury Monteray -56
Vet att jag sett det på en kompis 323i-79 som jag hjälpte honom med detta var typ -83 då han fick för sig att sota motorn.Han blev så skärrad av detta så bilen blev ihopplockad samma dag=).Sen ägde han den ett antal år bla med utlandsresor (bmw museum) utan prob.
Jag kan inte råda dig men polarns bil funkade med dessa sprickor.

mvh/trucker

Länk Bmwcs 3381

Länk NY
Visa användare
837
MetallicaMats
E36, lagad med SAAB-lack.
Dumt att chansa enligt mig.. ÄR det riktiga sprickor i blocket kommer du att blåsa toppen så småningon oxo. Bättre då att köpa ett nytt block. Dom brukar inte vara överdrivet dyra eller svåra att få taf på. Det är topparna som kostar då det oftast är dessa som går sönder!

Två bilar är fler än en..
svintoleffe
sprikorna beror på att tidgare ägare eller du , inte har blåst ur hålen för bultarna, då blir det så ögt tryck så du kan du spräka blocket på det sättet

Leffe
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.