|
|
|
|---|---|
BMW_Markus |
Hej kära BMW-vänner. Vem förknippar en 528i med ångest? Nej, inte många. Jag har dock stor beslutsångest gällande ett ev. inköp. För första gången skall jag investera i "Deutsche Qualität" och modellen är 528i - 97. Denna vackra tysk är fullutrustad förutom elstolar och navigationsystem. Dessutom sitter det ett par feta 18 tums LM orginal på skönheten. Färgen är svart och det finns inte en anmärkning enligt Motormännen. Problemet är att jag tvivlar att den endast har gått 5000 mil eftersom den är reg. 97. För visst är det ovanligt? Vid min mycket angenäma provtur så kände jag också vissa problem med växelspaken. Hursomhelst.. även om jag inte har kört BMW dagligen kände jag att bilen kanske hade gått mer än 5000 mil. Bilförsäljaren (ej privat) försäkrade att allt var kollat och att detta var en ärlig bil. Priset som skulle betalas var 200 000 kr. Skulle vara tacksam om ev. råd. Hur kan jag verkligen veta att det inte är något fiffel med mätaren. Vilka rättigheter borde jag ha (försäljaren är inte med i MRF)och vad är det egentligen som får bilen att vara såpass "billig" ? För allt verkar reko trots allt... Förbryllad ung man... M.v.h Markus |
Bus |
Be en BMW verkstad kolla via datorkopplingen vad bilen gått. Där kommer de "äkta" siffrorna fram. Det kostar ca 800:-, men det är juh inga pengar att tala om i sammanhanget.... Lycka till. Bosse |
|
DU TAR RAKA VÄGEN TILL EN AUKTORISERAD BMW VERKSTAD. OM HAN GARANTERAR ATT BILEN HAR RULLAT 5000 MIL. SÅ BÖR HAN OCKSÅ SLÄPPA BILEN TILL EN BMW VERKSTAD FÖR KONTROLL.DET KAN KOSTA CA:1000:- MEN MYCKET VÄRT. LYCKA TILL.... |
|
|
Hej, Det går inte att kontrollera på en 97 ( läsa den riktiga mätaren via DIS systemet). 98 och uppåt går det. BMW kan bidra med historik av bilen med en kostnad av c.a. 1000:-, det gör även ADAC (motsvarade Motormännen) i tyskland. Lycka till... |
|
|
Det går att kolla på en -97:a. BMW har kollat min... 15000ärliga mil och många sköna tusenlappar billigare än den 5000 milare du kollar på. Köp min istället... koll in den på länken nedan. Magnus M, BMWcs NORD ------------------------------ Länk |
|
BMW_Markus |
Hej alla och tack för alla tips. Jag har nu kollat upp bilen med den ursprungliga bilhandlaren (officiel BMW säljare i Leipzig). De påstod på knagglig engelska att allt skulle vara okej. Frågan är om sådana ord kan vara juridiskt bindande. Säljaren i Sverige har även bett den officiela bilförsäljaren att kolla upp ovanstående problem. Även de fick klartecken att allt var grönt. Fast än är det inte kört. Papprena skall skrivas under imorgon. Vad begär du för 528Ai-97 ? M.v.h Markus |
|
BMW_markus, jag har en 528i 97:a till salu för 135' inklusive vinterdäck, skriv ett mail om det är intressant. 13250 mil, klima, farth etc etc...skriver gärna mer. Simon |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.