AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
527

byte av mätartavlor e30!

bmwsteffe
Hur byter man mätartavlorna?? har fått bort instrument huset men får inte bort visarna dom är juu rätt känsliga dom där så man vill ju inte ta i direkt!!
Visa användare
45
Overtuned
Sålt BMW:n till förmån för en turbocontainer.
Det där har jag klurat på förut med, läste här nånstans att man skulle värma med en hårtork och det fungerade toppen! Det som tyvärr inte funkade alltför bra var att sätta tillbaka dom, råkade bryta av den där nålen som håller i själva mätarnålen till hastighetsmätaren :( så ta det väldigt försiktigt när du sätter tillbaka nålarna!

"You get further with a kind word and a gun, than with a kind word alone"
Jo
1.066
Jonsson
328iC -96
Jag tog tag i dom och drog dom rakt up.. liurka lite kan man ju me göra... inga svårigheter alls.. vare sig ta ort dom eller tryckla dit dom.. men var försiktig som sagt
jo
1.369
johankihl
318iS turbo -90 steg6
BMW M3 -94

jag har gjort det på två stycken. ta två matknivar och sätt på var sida om nålens undersida intill piggen som de sitter på... observera var de EXAKT satt innan du tar boret dem.., om någon av visarna vilar mot en pigg så lyft den till andra sidan av piggen för att se var den satt från början. sedan snäpper du till med knivarna så flyger nålen av väldigt lätt... att få tillbaka dem ska inte vara svårt... de sitter ju splinesade på piggen... passar bara på rätt sätt...
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.