|
|
|
|---|---|
|
Jag vet inte varför. Men förra inlägget vart raderat för reklam? Någon person kanske svarade med en länk? Men nya dimljusglas e vad jag behöver.. Vart finner man enbart glasen? Nätet? Eller något? | |
|
buggi: Tror kanske att du bröt mot någon av de regler som du godkännde innan du fick lösen och alias?? har du varit i kontakt med Bmw? |
|
|
Nej har jag inte. Men om man känner till orginal sakerna rätt så är priset bra mycket mer än om man hittar på en pirat.. |
|
|
buggi: Länk |
|
|
Glasen sitter ihop med själva reflektorn, och finns alltså inte som lösa glas. Man måste köpa hela "lyktan". Däremot skall du inte behöva köpa fästena! Glasen (dimljuslyktan) kostar ca 600 kr/st hos BMW. Kolla Biltema! Deras dimljus verkar fungera riktigt bra och ha bra passform, enligt flera här på forumet! Kostar ca 350kr/st! Mvh BMW – Weltmarke aus München! |
|
|
Har haft samma problem.. Jag köpte ett nytt dimljusglas från bmw för en 6hundring. Men nu 1,5månader senare så har samma glas gått sönder igen.. Och BMW kan glömma att jag ska sponsra dom med 600:- till. Har verkligen Biltema e36 dimljus? isåfall är ju det guld värt. Jag ska nog inte köra lika nära bilarna framför. Mitt liv: Länk |
|
Bmw ludde |
Jajemen, de passa lika bra som orginal =) |
| Då är det nog värt att fara in där.. | |
|
gå sedan in till en glasmästare och köp skyddsfilm och sätt över lysena så håller dom mvh Peter |
|
|
Men hos biltema står det : Dimljusglas till e36 (Ej coupe). Vad är det för skillnad ? Mitt liv: Länk |
|
|
Det är samma lykta till alla E36-modeller. Troligen lite förvirring hos Biltema! En vanlig anledning till spruckna dimljusglas är att glaset har fått spänningar vid tillverkningen och när dimljusen blir varma kan de spricka om de blir överspolade med vatten. (snabb avkylning) Tommy, om du inte har några stenskott i glaset bör du kunna reklamera det hos BMW (tror att de har ett års garanti på reservdelar). Jag fick ett nytt dimljus på min förra E36:a efter det spruckit utan synliga stenskott i glaset. Mvh BMW – Weltmarke aus München! |
|
|
På min gamla E36 compact gick dimljusglasen ett par per år tills jag upptäckte vad mitt problem var, jag låg för nära framförvarande bil och fiock stenskott i dimljuset:) Dimljusen på E36 tål inte heller att man åker med dimljusen tända hela tiden det tål inte konstruktionen. Mvh Asken F.d. Ligga och slicka framförvarande bil i baken samt åka med dimljus på hela dagarna:) |
|
|
Asken: Man får dessutom en massa stenskott på front och huv av att liggga för nära :) Och stenskott vill ju ingen ha. Bitte, benutzen Sie die Suchfunktion. Bruka sökfunktionen först fråga sen. BMWCS Syd #05392 |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.