|
|
|
|---|---|
|
Är det någon som vet om man kan ändra på rad nr 6 för att får bättre mottagning?. "dold Meny i E46 radio" 1. Låt stereo och tändning vara avslagna. 2. Slå på tändningen 3. Tryck igång stereon 4. Direkt efter stereon startat trycker du in "m-knappen" och håller den intryckt. 5. Efter 4-5 sek kommer du in i setupen. Med Seek-knapparna kan du växla mellan följande: 1. Serienummer 2. SW-version 3. GAL (hastighetsberoende volymnivå) 4. FM info (mottagningskvalitet mm) 5. TP-V (volymnivå trafikinformation) 6. SEEK (mottagningsnivå) 7. DSP (Digital signal processor) Ändringen av någon inställning gör du med sifferknapparna på stereon. Mvh Tacksam för svar Per | |
| Hva mener du? Tror du det ligger "bonus-signal" til dem som vet om den dolda menyen? :) | |
|
Köp en antenn förstärkare . M som i Motor M3 CSL nice |
|
| En kamerat byttet selve antenna. Han mente at den antennen som er integrert i bakruten ikke er spesielt god. Han gjemte antennen inni bilen (vet ikke hvor) så den ikke ble synlig, og fortsatt ble det bedre radiomottakning i følge han selv. | |
|
Jag har inbyggd antenn i bakrutan på min E36, är sämre mott. än ett klent takspröt i framkant på taket till min gamla Alfa. Ska skaffa en vanlig antenn. If you are under control, you´re going too slow. |
|
|
Min tanke var att man kunde ändra mottagnigs nivån, vet att det funkar på andra bilmärken.Annars så får man väl montera en ny lös antenn. //Per |
|
|
Är det ngn som provat antennförstärkare? Funkar det bra? Kostar ca 130:- och då slipper man dra kabel + slipper yttre antenn. Men det är ju trist att lägga 130:- om det inte blir bra ändå. Såg i kopplingsschemat på E36 att det är fördraget strömförsörjning speciellt för antennförstärkare (sladden finns i bilen också). Kanske fanns en tanke bakom det... If you are under control, you´re going too slow. |
|
|
De modeller som har rutantenn, har redan en antennförstärkare! Kolla så att den inte är trasig innan ni monterar en yttre antenn.' Det är inte helt ovanligt att de kan gå sönder. Om jag inte minns fel skall det även vara en säkring vid antennförstärkaren. Antennförstärkaren sitter under klädseln för vänstra C-stolpen (under klädseln på insidan av bakrutans stolpe). Mvh BMW – Weltmarke aus München! |
|
|
Hej, kan mycket väl stämma att säkring eller annat är kass. Testade med antennförstärkare (extra), det blev bara sämre så jag fick lämna tillbaka den. If you are under control, you´re going too slow. |
|
|
Dagens bmw business rds (f.eks) har vel betydlig bedre radiomottagning enn for noen år siden? Og er det ikke slik at Professional har bedre radiomottaker? Det går kanskje an å bytte til en nyere, men om det er verdt pengene vet jeg ikke.. Har selv Business CD/RDS fra tidlig -00, og synes den funker greit der signalet er ok. Kommer også an på hvilken kanal man lysnar på! |
|
|
Det som gör mig iriterad är att det är så varierande mottagning.Ibland perfekt nästa dag kass. Det blev även sämre när jag byte från Reverse till CD-proffesional. |
|
|
Låter som om det skulle kunna vara ett glapp i styrkabeln till antennförstärkaren. Mvh BMW – Weltmarke aus München! |
|
|
Gwabbar... känner mig lite dum. Kopplade ihop min blåvita stereosladd med den vita BMW-sladden, uj vad mycket bättre ljud det blev i radion! Däremot fortfarande lite onödigt skrap jämfört med en vanlig stående antenn. Men det får man väl leva med om bilen ska se snygg ut...! (dvs utan synlig antenn) If you are under control, you´re going too slow. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.