AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
1.144

Mycket M3 för pengarna!? -->>

Visa användare
3.918
mosse
320D Touring 184 hk
2011
M-Chassie
Sportstolar
Rymdgrå
Hejsan!

Har hittat en M3 hos en handlare, funderar på att köpa den som ren investering...eller som bruksbil.

96:a coupé
7700 mil (s-bok)
Import 00 samma ägare sen dess
Tecno violett
Svart helskinn
Elshíssar även på sidofänster
6 vxl manuell
ACC

Bilen har några små repor, normalt med stenskott i fronten, inte toppskick.
Motorn spinner på bra, fina däck.

Dom begär 149.000:- vilket säkert kan diskuteras...är det inte ganska bra för en 3.2 med dom låga milen?

/Klas
Det låter för bra för att vara sant. Efter en noggrann granskning av serviceboken så är det nog läge att åka till närmaste BMW-återförsäljare och kolla milställningen vid service/garantireparationer. Om detta stämmer och bilen känns bra i övrigt så finns det ju inget alternativ annat än att lägga ett bud på den! Man kan ju testa med 140' v s a.

Jens
Visa användare
8.973
Anders S.
F11 520dM -12
F20 118dM -12

Några tankar som dyker upp i mitt huvud:

7700 mil med stenskott i fronten. Visst får man stenskott oavsett om bilen har gått även så lite men det brukar väl sällan synas några större mängder eller?
Det var bara en tanke som dök upp, menar inte på något sätt att den skulle vara skruvad men det kan ju vara på sin plats att kolla upp en bil som gått så pass lite, är så billig och har en del skönhetsfel som du beskriver.
Frågan blir ju varför den är så billig om du förstår vad jag menar.

Sen vet jag inte om den lila färgen är så jädra populär längre vilket kanske gör den svårsåld.

Om du bestämmer dig för att investera så kolla upp allting ivf som helst, det kan ju bli en usel investering om du har för bråttom. :)

Mosse:
Jag tror jag vet vilken bil och handlare du menar.
De är iallafall mycket seriösa, skulle det visa sig att det är någonting konstigt med bilen efter du skaffat den så lär de hjälpa till. De är MRF anslutna och m-testar alla bilar de säljer. Mig har de iallafall hjälpt mer än vad som krävs av en bilhandlare. Kan ju vara bra att bege sig till BMW med chassinummer och be om en kopia på noterad mätarställning vid garantiservice + utrustningslista.

Mvh,

/Wille
anted
jag antar du menar m3:an som står hos rådmans bil.

Priset verkar vara lite för bra om man jämför med motsvarande 96:or. Man får ju vad man betalar för: -hade det varit en privatperson hade han ju kanske varit i behov av snabba pengar, men en bilhandlare... det verkar lite skumt.

Är själv ute efter en m3:a och den bilen är minst sagt intressant, men det är ju en bil som behöver gås egenom noggrant på alla sätt och vis. Men det är tyvärr lite långt mellan lund och stockholm.
NOLL7NOLL
Anders S: Det där med stenskott. Jag hade inga stenskott knappt ppå min 14000 milare. Dock så kom en merca i 200+ och svängde in framför mig på en inte alltför grusig väg. Vips så hade jag hela huven full med stora fina stenskott som inte går att missa även om man står 5 meter från bilen. Så det kanske man kan ha naturliga förlklaringar till.
//
282
///M...
316 -77
318i -85 TIC
Bilen står på en privatperson, så det är antagligen ett säljuppdrag. Det står att det är MRF garanti i 3mån, den innehåller inte ett skit av värde (Kanske lite överdrivet... :-)) Den garantin täcker bara saker som SBP skulle anmärka på, typ däck lampor och lite annat.

Jag får "passa sig" känningar...

/P
//
282
///M...
316 -77
318i -85 TIC
Glömde tillägga att en bil som kostar 150´ när alla andra kostar 170-180´ kan (OBS kan) ha dolda eller otrevliga överaskningar!

/P
anted
ska bilen servas snart?
insp. 2 ligger väl vid 7-8000 mil?
Kan ju dra ner priset ca 10 kkr
hittat den på rådmansbil lr??
Be
1.902
Beppo
M roadster -00
Tesla Model Y Performance - 24
Tesla Model 3 Performance - 21
Audi A3 1.8T - 03

Om bilen står på en privatperson och säljs till det priset så är det nog så att säljaren vill ha snabba pengar. Kolla upp allt om bilen först innan affär, börja med att kontrollera med BMW om service boken stämmer, sedan låt en BMW verkstad konditionstesta bilen åt dig. Väl investerade tusenlappar! Om det är så att bilen ska in på insp 2 så bör du veta att den kostar ungefär 9000:-
M3
82
M3-Rocco
M3 E46 -01
M3:orna från 96 och framåt börjar sjunka mot 120'-130' så varför skulle inte priserna sjunka i Sverige...??

Mosse:

Tror inte att bilen är en särskilt bra investering, men det kan däremot vara ett bra köp....

Bara att åka och titta...

// Rocco
M3
82
M3-Rocco
M3 E46 -01
Sjunka mot 120'-130' i Tyskland skall det givetvis vara......

// Rocco
mosse ja tror du ska provköra den imorgon.. nån fin fågel vissla det... lycka till du får en grym bil för en braa slant.. klockrent!
Istället för att spekulera kan man ju alltid ringa till försäljarna, höra om det är ett försäljningsuppdrag, vilken service som gjordes senast och vid vilket miltal o.s.v.

/Wille
Pe
118
PeOR
IX xDrive50
Stenskott beror i hög grad på vilka delar av autobahn som bilen gått på. Tydligen finns det sträckor med gott om cementflisor. Det enda jag tror på vad gäller stenskott är att om de saknas så är bilen krockad och omlackad.

Känn på bilen och bilda dig en uppfattning. Det kanske är ett kap.

Eller köp min.

PeO.
Visa användare
3.918
mosse
320D Touring 184 hk
2011
M-Chassie
Sportstolar
Rymdgrå
Tror jag kör vidare i 3.0:an, även om jag faktiskt blev imponerad av vridet i 3.2:an...imponerande!
Det får bli en sån nån dag!
mosse; Har du prokört den nu? Hur var skicket egentligen?

Jens
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.