|
|
|
|---|---|
| Hejsan... Jag har en 525i E34 -90... Nu är det dags att byta kamrem på pärlan..... Unrar därför om nån av er har tips på vart jag skall lämna in bilen ( Stockholm) för att få detta åtgärdat... rimligt pris??? Inte nog med detta har bilen börjat larma om att det är dags att byta bromsbelägg... Bör man byta skivorna på samma gång???? Tacksam för svar... Mvh Calle | |
|
Om skivorna inte är för rostiga eller för tunna (min 10,4 mm för solida och 20,4 mm för ventilerade skivor), behöver du inte byta skivorna bara för att du byter belägg! Däremot måste du byta varningssensorn för bromsbeläggen eftersom den är "förbrukad" om den har börjat varna. Mvh BMW – Weltmarke aus München! |
|
| Tack Johan B!!! | |
Ro 316 X5 F15 2014 M-paket
X5 e53 2005 Sport line Amazon 122s -66 635csi -82/83 Alpina B9 Renault Master 1 -88 |
Jag tror inte att du har kamrem. Det är kamkedja på de flesta modellerna, men jag var också osäker på om jag hade kamrem på min när jag köpte den. Kamkedjan ska inte behöva någon service. Om jag inte har fel var det 518 som hade kamrem, och enligt andra i forumet finns det inte många originalmotorer kvar av dem, de flesta har bytts ut pga brusten kamrem. Mvh Rolf Black shining beauty |
|
charliechucker, din bil har kamrem om det är m20 motorn dvs 12v, om din bil är en svensksåld 90:a så är det den motorn. rolfOhlsson, visst har många m20 & m40 motorer havererat, men bara på bilar som ägts av människor som inte är speciellt rädda om sina bilar. Så nog rullar de flesta bmw:s med kamrem fortfarande på våra vägar. mvh backe |
|
Ro 316 X5 F15 2014 M-paket
X5 e53 2005 Sport line Amazon 122s -66 635csi -82/83 Alpina B9 Renault Master 1 -88 |
Då har jag lärt mig något nytt! Finns det någon tabell där det framgår vilka som har kamrem och inte? Om man är nybilsägare är det inte kul om man missar att byta kamrem. Jag var bombis på att majoriteten hade kamkedja, men inte... Mvh Rolf Black shining beauty |
|
Hej Rolf!! BMW började tillverka 24v motorn -91, därav har alla 525:or efter 91 kamkedja...... Mvh Calle |
|
| det finns även en del importerade 90:or med 24v motorn. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.