AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Trimning och väghållning
739

Motering av hydralisk bromsservo i e30

li
462
limmet
E30S50 turbo 814hk 1075nm
E det nån som vet om det går att driva en hydralisk bromsservo med en vanlig servo pump från m20 motorn... Den e från en Bmw 750... skall monteras pga utrymmesskäl då jag ska ha en S50 motor i min e30.... och e de nån som vet vilken av anslutningarna som e tryck resp. retur... Tack för svar mvh Limmet

Min bil!! Länk
bm
2.125
bmw-andreas
M3E30 963hk@950nm
Skit i bromsservo och köp större bromsok fram istället!

li
462
limmet
Ja jag såg att du hadde det... har du provat att köra med det eller??Borde bli trögtrampat tycker man... vad kör du med för huvud cylinder???.... Vilka broms ok kör du med???... ska köra med e36 m3 bromsar fram på min va det tänkt.. Mvh Limmet

Min bil!! Länk
Fe
381
FearThis
M3 turbo
in action..
limmet// jag har monterat en s50 i mitt motorrum och hade åxå problem med det.. monterade ett servo från en corsa men tror inte slaglängden räckte till... var tungt som fan och det gick inte att låsa bromsarna så man fick motorbromsa istället, e därför man inte kört så mycket i sommar=( så ja kapade sönder plenumet närmast servot och gjöt en form av glasfiberväv och polyester sen fick farsan gjuta av den i gips och lägga riktig plast runt gipset, sen rengjorde jag ytorna och limmade fast den med svart packningsklet.. den håller på att torka nu. fick dock kapa och vinkla om de 2 insugsrören som satt närmast servot. om d e nåt för dej kan du få en för en liten slant farsan har gjutformen kvar.. annars kan jag nog fixa bilder om du vill göra en själv?

li
462
limmet
Plenumet blir ju inga problem... jag ska ändå bygga om det.. S50 ska ju givetvis turboladdas... Nån som vet angående bromsservon??

Min bil!! Länk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.