|
|
|
|---|---|
|
Jag var och tittade på några bilar för en kompis räkning. En av bilarna såg väldigt fin ut. En 323 -97 med massor av utrustning och 9000 mil. Jag är nästan säker på att den inte var skruvad för den kändes väldigt tajt, inredningen var i nyskick, ratten var matt, svensksåld osv. Det var en sak jag blev fundersam på dock. Vid bakluckans gångjärn så såg man grundfärj bakom själva gångjärnet (gul-brun-aktig grundfärg, bilen var svart annars). Det svarta var målat när gångjärnen var ditskruvade. Samma sak såg jag i tanklocksluckan, sjäva dörren alltså, på insidan. Det saknades svart i ett litet skrymsle där. Jag hittade inga lackskarvar vid fönsterlister och den svarta metalliclacken hade exakt samma nyans som bilen i övrigt. Kan det vara så att BMW har missat där vid lackeringen, eller är bilen omlackerad? Bilen är metallic-svart men på ytor som trunkluckans insida, insidan på tanklock och andra skrymslen så var det icke-metallic svart, nästan lite mattsvart. Ska det vara så? Är det nån vänlig själ med en metallic-svart -97:a som kan kolla på sin bil om det är likadant? | |
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Jepp det är originalfusk :)) apelsinskalslack och inget klarlack på ytor som inte syns ingår som standard. ser för jäkligt ut på en fin bil. ///MVH Hasso Länk |
|
Tack hasso, då ska jag rekommendera min kompis att köpa bilen. Vad konstigt att ett kvalitetsmärke som BMW fuskar med sådana triviala saker. Så är det inte på min -91:a, kanske dom effektiviserade tillverkningen på senare modeller.. |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Spar väl ett par dl färg och klarlack per bil, och minskar miljöförstöringen??? Vad vet jag. Men det vore ju trevligt med klarlack i motorummet mycket lättare att hålla rent o snyggt. Dessutom har jag sett en ommålad titansilver utan denna apelsinskalslack, den såg betydligt finare ut än min bil. ///MVH Hasso Länk |
|
Är det inte rätt vanligt att ett antal delar monteras ihop, och sen in i lacken? Då jag bytte bakluckan på min E36 var det ren plåt under fästena för bakluckan (!), detta kan enligt mig bara tyda på en sak: 1. montering 2. lackering! Säkert samma fenomen på flera delar med.. Knappast någonting som hänt vid en omlackering! // Björn |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.