|
|
|
|---|---|
|
Min navigator spelare spottar ut skivan hela tiden. Så jag tog av toppkåpan på spelaren för att se vad det var som hände. Jag upptäckte då att skivan aldrig började snurra. Jag monterade isär spelaren och fann ett motstånd som brunnit på kretskortet som sitter ihop med själva spelaren. Jag bytte det och provade också själva motorn som driver skivan runt och den var ok. Tyvärr så hjälpte inte detta. Skivan startar iallafall inte. Finns det någon som har haft liknade fel och som vet om man kan få denna enhet reparerad eller var man kan få tag i en begagnad. Mvh Anders | |
|
Jag hade samma symtom. Fick betala 26000:- för en ny spelarenhet. Som tur var betalade Europlus garantin. Har efter detta läst att det där händer när läsarlinsen blir smutsig och att det på varje bmw verkstad ska finnas en rengöringsskiva. Det stämmer väl överens om vad en kompis i elektronikbranchen sa när jag berättade om det trevliga priset. "Säkert bara något skräp på linsen". |
|
|
OJOJOJ det va ju inte billigt det där . hur ska han kunna köra en rengörings skiva när inte CDn börjar snurra ? M som i Motor M3 CSL nice |
|
|
Om du är händig så fixar du det själv för ca 3 kronor och 50 öre, för det är vad ett motstånd kostar! Uförlig beskrivning hittar du i denna Länk |
|
| Hmmmm läste inte anders4:s inlägg ordentligt. Nu när jag gjort det så frågar jag om det är rätt motstånd du satt i och vilka färgkoder hade det brända? | |
| Jag skulle kunna byta motståndet själv men problemet är att jag inte kan tyda alla färgkoder pga att det är bränt. Är det någon som vet koderna är jag väldigt tacksam för svar. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.