|
|
|
|---|---|
|
Vilka fälgar passar på min 730 kan jag köpa vilken som helst 5 bult som suttit på en BMW. Skulle vilja ha 17-18-19" vad rekommenderas och vad ska man betala? Mvh... | |
|
Det är samma bultmönster, men det finns olika offset på fälgarna. Till din passar fälgar från 5(E34), 6, 7(E32) och 8-serien... Jeppe A true gentleman never travels behind less than twelve cylinders! |
|
|
Även fälgar från E39 passar, MEN då måste du ha centreringsringar för att hjulen skall hamna rätt på navet! (E39 har större navhål!) Ringarna kostar inte många kronor och finns hos de flesta däckhandlare! Mvh BMW – Weltmarke aus München! |
|
Ras.mus |
Även E36:orna och E46:orna (nyare 3-serierna, den gamla var 4-bult) går... Men då behöver du ett gäng spacers vilket flyttar ut hjulen 20mm och det brukar inte vara så bra (lite ostabilt). Du behöver dessutom nya bult så de räcker in ordentligt. Dessa attiraljer finns hos alla däck/fälghandlare värt namnet... Men som sagt det GÅR, om man skulle råka ha ett gäng 3-serie-fälgar liggandes... |
|
En snygg fälgmodell som jag personligen tycker om är Rondell 58 Y-design...:)...kanske bara för att jag själv har dom...:)...lätta & hålla rena i allafall.... kör med 8,5x18 fram med 235-40-18 Bak 10x18 med 265-35-18 Men när 265:orna är slut,blir det bara 255...tar i något i skärmkant,när bilen är fulllastad & man kör i ett gupp för fort....:) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.