AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
3.954

M3-E46 SMG2 0-100

Sida 2 av 3
Zx
632
ZxD
E46 M3 -03
acey: Nej, där tår det bara att man ska hålla plattan i mattan o sen släppa växelspaken typ
Visa användare
8.958
acey
GT3 RS
M3 Touring
Kolla på bm3w.co.uk eller bmwmm5.com för en specifik SMG manual eller om det var i den vanliga amerikanska/brittiska manualen för jag har läst det i någon form av manual i vilket fall.
Jag kollade i manualen men det står faktiskt inget om detta. Man har t o m tagit bort stycket om "accelerations hjälpsystemet" i den nya svenska manualen helt och hållet.

Här är dock en sida ur den tekniska SMG II manualen där funktionen beskrivs utförligt.

Länk

Det har ingen betydelse vad man har för däck eftersom ABS sensorerna känner av hur snabbt fram repektive bakhjulen snurrar relativt varandra i racing start mode.

Testa så får ni se! :-)

/RS2

Zx
632
ZxD
E46 M3 -03
Tack RS2! Detta har jag aldrig sett tidigare, mycket konstigt att dom tagit bort det! I min står det bara om "burnout mode"
Det kanske t o m är så att man tagit bort funktionen helt ur nyare bilar eftersom det sliter på kopplingen så mycket!?

/RS2
Visa användare
8.958
acey
GT3 RS
M3 Touring
Med stor säkerhet är det så RS2.
Måste passa på att fråga, vad tror ni om fabriksupgifter för M coupén? Har hört att den faktiskt är snabbare än vad som anges.. Någon som testat och har tillförlitliga resultat?

M Coupe
"it´s a lot like nothing else"
ZxD: Bredden är inte allt. 30-profil är allt annat än optimalt. Däcket måste kunna ge efter lite för att kunna skapa max friktion och ett lågprofil däck är så styvt. Ifall du tänker efter lite så ser du ju inte direkt dragsters med lågprofil :/
Zx
632
ZxD
E46 M3 -03
Imola: Nu är det ju lite skillnad på våra motorer och en dragster, ett dragster däck vrider sig nästa ett helt varv... Luft tryck, mönster, gummiblandning osv spelar ju också en stor roll. Tror varke du eller jag har någon märkbar skillnad i grepp, gämfört med orginal hjulen.
ZxD och Imola, det verkar som om både racing start och burn-out mode finns på 2003 M3or i andra länder så ni kan väl testa detta vid något tillfälle.

/RS2
RS2:

Skall testa vid tillfälle. Måste byta bakdäck snart med ;)
RS2:

Bättre sent än aldrig...
Men det finns både Burn-out mode och racing start även i min bil :)
Zx
632
ZxD
E46 M3 -03
Då vet jag vad ja ska göra innan jag byter däck ;)

Mvh,
Robban
cane
Har oxå läst om de två LC varianterna på diverse USA/UK forum, det är helt klart så att det åtminstone _har_ funnits 2 lägen, men det vet folk (journalister) oftast inte om och launchar i burnout mode = hjulspinn = dåliga tider. Har väldigt svårt att smälta det där med att SMGII skulle vara långsammare än manuell, tror inte att CSL skulle få ett system som 1) väger mer än manuell och 2) är långsammare än manuell.
hur gör man då för att aktivera LC respektive burnout mode? Har kört SMGII men var inte medveten om att det fanns 2 olika lägen i LC??

Ifall du trycker ner gaspedalen långsamt får du racing-start, och ifall du pressar ner den snabbt så blir det burn-out mode.
Är det bara jag som är för feg att testa LC
sorry inlägget ovan:

Är det bara jag som är för feg för att testa LC?ska det naturligtviss stå.
Zx
632
ZxD
E46 M3 -03
Jag har bara gjort det en gång.

Mvh,
Robban
starre:

Du kan få testa med min bil om vi träffas, fegis ;)
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.