|
Sida 1 av 3
|
|
|---|---|
| Vad gör denna bil 0-100 egentligen?? BMW anger 5,2 medan alla tester jag läst uppger 5,5 | |
|
Det beror ju på om du mäter med eller utan LC och i vilket läge du har satt lådan.. -- fjalar |
|
| Allt från 4,8 till 6,0 sek har jag sett i tester. Beror nog en hel del på förare, väder och exemplar. | |
| fjalar: I en del tester visar det sig t o m gå långsammare med LC. | |
|
mip: Ser att du har ställt frågan tidigare och då skrev du 6sek(5,89) om jag inte såg fel.... Precis som cyberkallen säger så har jag oxså läst allt från 4,8-5,5sek om jag läser instruktions boken till M3SMG så är det 5,2 ser ingen anledning på att tvivla att Bmw skulle ge ut felaktig information om hur fort den går upp till 100km/h. |
|
|
mip: Länk |
|
| Ska omformulera frågan istället: Varför vinner alltid den manuella lådan i alla tester 0-100 0-1000 osv ? | |
| Därför en duktig förare startar och växlar bättre än SMG II. | |
| Har kört 201m mot en med manuell låda och jag var chanslös i starten | |
|
mip ************** 0-1000 ;) , går den så fort? |
|
|
ZxD: vilket läge körde du?LC eller läge 6? Ps.du kanske inte hade tryckt in sport knappen:)) |
|
|
Jag har hittills inte sett ett test där SMG kommit under 5,5s men för manuell har jag sett alltifrån 4,8-5,5. Betvivlar att alla journalister är så klantiga att de inte klarar av att hantera LC. |
|
| Säger sig självt att LC inte kan vara lika snabbt som en erfaren förare. LCn är ju programmerad med ett visst antalparametrar, dessa är variabla i verkligheten medans de är låsta i systemet. Det är en sak att använd att använda LC inom racing och helt annan grej att ha ett liknande system för gatan. Systemet kan omöjligt veta hur mycket grepp som finns innan starten. | |
|
När jag sitter och klockar hemma (ignorera tiderna) så är går det snabbare att komma iväg när man själv sköter allting. Kör jag en LC så spinner min bil alldeles för mycket, kanske beror på att jag bytt dimension på däcken för en polare har orginal 18" kvar på sin och den spinner knappt någonting med LC medan min går ut i fina breställ under accelerationen. Men under 5.5 kommer man nog inte med SMGII... |
|
|
Det finns två lägen på LCn! Ett som ger bäst acceleration och ett "burn-out" mode... De flesta journalister som testat detta känner inte till detta! /RS2 |
|
|
Man aktiverar LCn och trycker ner gaspedalen långsamt för att starta i racing mode utan hjulspinn (kopplingen slirar istället). Om man trycker ner gaspedalen snabbt så startar man i burn-out mode (kopplingen släpps helt). Båda är lika roliga men racing mode tar nog ganska mycket på kopplingen... /RS2 |
|
| RS2, Jag tror nog iaf Sport Auto är kompetenta nog att använda LC på rätt sätt med tanke på att de haft en M3 som långtestbil. Inte heller de kom under 5,5 s. | |
|
Det tror jag också Johan, men det är alltför många andra som inte vet det... /RS2 |
|
|
Tror till och med att det finns alltför många ägare som inte det. |
|
|
Imola: Vore konstigt om du har sämmre grepp med bredare sulor? RS2: Det hade ja aldrig hört talas om innan, får testa. Var kan man läsa om detta? |
|
| Manualen? :o) | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.